W Warszawskiej Operze Kameralnej 26 lipca zakończy się doroczny XIV Festiwal Mozartowski, w ramach którego publiczność usłyszeć mogła wszystkie dzieła Wolfganga Amadeusza Mozarta, genialnego kompozytora
austriackiego. Jest to impreza unikalna w skali europejskiej, bowiem w jej trakcie wykonywane są wszystkie opery Mozarta, a także napisane przez niego oratoria, koncerty, kwartety, pieśni, itd.
W siedzibie WOK i stylowych wnętrzach historycznych (kościołach, salach Zamku Królewskiego i Łazienek) dzieła Mozarta nabrały wielkiego blasku. W ramach Festiwalu odbyła się premiera nowej inscenizacji
opery Cosi fan tutte, w reżyserii Ryszarda Peryta, pod kierownictwem muzycznym Rubena Silvy. Jest to wyrafinowany żart sceniczny, napisany przez kompozytora do włoskiego libretta. Pod względem stylistycznym
opera osadzona została we włoskiej tradycji commedii dell’arte. Akcja i zarys postaci są tu całkowicie umowne i schematyczne. Oglądamy zabawne perypetie dwóch oficerów, którzy pod wpływem Don Alfonso
i służącej Despiny postanawiają poddać próbie wierność swych pięknych narzeczonych. Przebierają się więc za Turków i nawiązują z nimi znajomość. Zabawne przekomarzania prowadzą do szczęśliwego końca...
Naiwna fabuła jest tu tylko pretekstem do podziwiania wspaniałej, wyrafinowanej i mieniącej się emocjami muzyki Mozarta.
W premierowym spektaklu wystąpili młodzi soliści WOK, m.in. Marta Wyłomańska i Monika Ledzion. Cosi fan tutte wchodzi do stałego repertuaru Warszawskiej Opery Kameralnej i będzie grane w następnym
sezonie.
Pomóż w rozwoju naszego portalu