Świąteczne dni wielu kielczan spędziło poza domem, czemu sprzyjały ciekawe propozycje wypoczynku i piękna pogoda.
1 maja br. podczas kilku godzin Park Etnograficzny w Tokarni można było zwiedzać za darmo, z czego skwapliwie skorzystało wiele osób, przechadzając się całymi rodzinami po 70 ha Parku, wstępując do
ponad 30 otwartych obiektów zabytkowych. W XVIII-wiecznym kościele w Rogowie, stojącym w centrum Parku, miała miejsce uroczysta Msza św. za Ojczyznę w związku ze wstąpieniem Polski do UE.
Ciekawe widowisko plenerowo-historyczne, nawiązujące do wojny polsko-szwedzkiej, odbyło się 2 maja na Karczówce. Zaprosili na nie ojcowie Pallotyni, Kieleckie Bractwo Artyleryjskie i Towarzystwo Przyjaciół
na Karczówce. Odbyły się m.in.: parada wojsk, wystawa uzbrojenia Kieleckiego Bractwa Artyleryjskiego, pokazy sprawności bojowej i scenki rodzajowe z epoki oraz inscenizacja obrony i zajęcia klasztoru.
Widowisko z rodzaju światło i dźwięk stało się atrakcją zamku w Chęcinach. A w Sobkowie można było m.in. popływać łódką u podnóża zamku rycerskiego z XVI w. Amatorzy starych kolejek skorzystali z
oferty przejażdżki Ciuchcią Ekspres Ponidzie. Wodne atrakcje towarzyszyły otwarciu sezonu żeglarskiego w Cedzynie i festynowi Port Europa.
Poza wyborem imprez turystyczno-sportowych była również niemała propozycja wydarzeń kulturalnych. Wśród nich w pierwszym rzędzie znalazły się Świętokrzyskie Dni Muzyki. Sporą oglądalnością cieszyły
się także imprezy jazzowe oraz muzealne. Kieleckie Muzeum Narodowe po raz pierwszy przyłączyło do wielkiej europejskiej akcji zatytułowanej Wiosna muzeów. Całość przedsięwzięcia koordynowała dyrekcja
muzeów francuskich.
2 i 3 maja można było nieodpłatnie uczestniczyć w widowiskach, tradycyjnie zaproponowanych przez WDK. Niekwestionowaną atrakcją dla kielczan była prezentacja jednej z części tryptyku Stanisława Kaczora-Batowskiego
Wejście Strzelców do Kielc. Fragment tryptyku Potyczka na folwarku Czarnów został uroczyście przekazany Muzeum przez prezydenta Kielc.
Nowenna przed świętem Świętej Rodziny do odmawiania w grudniu lub w dowolnym terminie.
W liście Episkopatu Polski do wiernych z 23.10.1968 r. czytamy: „Dziś ma miejsce święto przedziwne; nie święto Pańskie ani Matki Najświętszej, ani jednego ze świętych, ale święto Rodziny. O niej teraz usłyszymy w tekstach Mszy świętej, o niej dziś mówi cała liturgia Kościoła. Jest to święto Najświętszej Rodziny – ale jednocześnie święto każdej rodziny. Bo słowo «rodzina» jest imieniem wspólnym Najświętszej Rodziny z Nazaretu i każdej rodziny. Każda też rodzina, podobnie jak Rodzina Nazaretańska, jest pomysłem Ojca niebieskiego i do każdej zaprosił się na stałe Syn Boży. Każda rodzina pochodzi od Boga i do Boga prowadzi”.
Z „miasta Świętej Wieży” pochodzi Muniek Staszczyk, założyciel i lider zespołu T.Love. Na naszych łamach opowiada o swojej wierze, zwątpieniach, trudnych relacjach z Bogiem, który nigdy o nim nie zapomniał.
Aneta Nawrot: Częstochowa, aleja Pokoju, dzielnica robotnicza. Blokowiska z podwórkami i trzepakami... W jednym z takich bloków Pan mieszkał...
Muniek Staszczyk: Moja rodzina nie odbiegała od tradycyjnych rodzin. Dzieci miały szacunek do rodziców, nauczycieli, starszych osób. Wpajano nam wartości i mówiono, „co dobre, a co złe”.
Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.
Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.