Projekt przeznaczony dla nauczycieli z całej Polski, realizowany w Bramie Poznania, nauczy dydaktyków, w jaki sposób uczyć w szkole przy zastosowaniu takich technik pracy z uczniami jak storytelling, questing i sketchnoting.
- Po zakończeniu trzydniowego szkolenia nauczyciele będą mogli przetestować metody w pracy z uczniami, a efekty będą zamieszczone na specjalnie stworzonym do tego celu portalu www.portal.bramapoznania.pl, który będzie stanowił inspirację dla innych nauczycieli, którzy chcieliby skorzystać z tych metod w pracy dydaktycznej - mówi KAI Anna Mieszała, koordynator projektu.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Projekt realizowany w kontekście obchodzonego Jubileuszu 1050. rocznicy Chrztu Polski ma motywować wychowawców i nauczycieli, aby odkryli wraz z uczniami historię poznańskiego Ostrowa Tumskiego i początków chrystianizacji i tworzenia się polskiej państwowości. Służyć temu mają innowacyjne metody pracy z uczniami.
- Storytelling to metoda nauczania za pomocą ciekawego opowiadania historii, sketchnoting to notowanie przez rysowanie, questing zaś, to edukacyjna gra w terenie, na wzór podchodów - wyjaśnia specjalistka z Bramy Poznania.
Reklama
Udział w szkoleniu będzie okazją dla nauczycieli, aby poznać historię Poznania i Polski. W ramach projektu, oprócz warsztatów, organizatorzy przygotowali zwiedzanie najciekawszych zabytków miasta: katedry na Ostrowie Tumskim, Rezerwatu Archeologicznego, Muzeum Archidiecezjalnego i Bramy Poznania.
Jak dodaje koordynator projektu, to druga edycja szkolenia. - Pierwsza, przeprowadzona została w ubiegłym roku i dotyczyła nauczycieli z województwa wielkopolskiego. Tym razem chcemy dotrzeć do nauczycieli z całej Polski - mówi Anna Mieszała, dodając że poprzednio w tej inicjatywie wzięło udział 60 nauczycieli.
Brama Poznania jest miejscem opowiadającym, za pomocą ekspozycji oraz realizowanej oferty programowej, o losach (historycznych i współczesnych) Ostrowa Tumskiego i o znaczeniu, jakie miejsce to ma dla tożsamości współczesnych Polaków. W szczególności pokazywana jest tu rola, jaką wyspa odegrała w czasach kształtowania się państwa polskiego w kontekście europejskim.