Jak wyjaśniła rzeczniczka rybnickiego magistratu Agnieszka Skupień, prowadzona tam plakatowa kampania wizerunkowa dotyczy taryfowej oferty jednorazowych przejazdów autobusami miejskimi na odcinkach do trzech przystanków w centralnej strefie miasta. Takie przejazdy, przy wykorzystaniu rybnickiej karty elektronicznej, kosztują 1 zł.
„Paryż i Meksyk – któż z nas nie chciałby tam pojechać? Postanowiliśmy wykorzystać fakt, że nazwy dzielnic Rybnika przypominają o miejscach na drugim końcu świata i zachęcić w ten sposób to podróży – tych małych i dużych” – wskazała Skupień.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
„Te małe, lokalne – mogą być naprawdę tanie, bo z e-kartą płacimy mniej i korzystamy z dodatkowych ofert. Tą kampanią chcemy powiedzieć mieszkańcom: przygotuj się na emocjonującą wyprawę w twoim mieście! Dzięki Komunikacji Miejskiej Rybnik, twoje podróże będą nie tylko ekonomiczne, ale również pełne kulturowych inspiracji” – dodała rzeczniczka.
Kampania wykorzystuje plakaty obok przystanków autobusowych i na miejskich bilbordach. Jest elementem szerszej polityki transportowej miasta, stawiającej na zrównoważoną mobilność miejską, czego wyrazem jest m.in. promocja transportu publicznego oraz rozwój infrastruktury autobusowej, rowerowej i pieszej.
Reklama
Częścią tej polityki jest przekształcanie komunikacji miejskiej. W marcu 2022 r. Rybnik powołał własną spółkę komunikacyjną, która zastąpiła dotychczasowy Zarząd Transportu Zbiorowego. Według władz miasta formy organizacyjne przewidziane przepisami prawa handlowego są obecnie lepiej dostosowane do działania w rzeczywistości gospodarczej, niż struktury administracyjne.
Spółka ma zajmować się m.in. obsługą infrastruktury przystankowej i rozwijać działalność przewozową, dążąc do stopniowego przejęcia ok. 50 proc. wolumenu przewozów na lokalnym rynku. W tym celu miasto zapowiedziało starania o dotacje na autobusy elektryczne bądź wodorowe, aby osiągnąć miks taborowy zapewniający bezpieczeństwo energetyczne, ekologiczne i ekonomiczne.
W tej chwili linie autobusowe komunikacji miejskiej, organizowane przez samorząd Rybnika, obsługują: 23 autobusy elektryczne, 12 autobusów zasilanych sprężonych gazem ziemnym oraz ok. 60 zasilanych olejem napędowym.
Wiosną br. samorząd Rybnika zamówił 20 miejskich autobusów wodorowych. Pierwsze z zamawianych za łącznie 66,1 mln zł brutto 12-metrowych pojazdów producenta PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy mają wyjechać na ulice miasta jesienią br. Miasto uzyskało do tego zakupu dotację w drugim naborze programu priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Zielony transport publiczny”.(PAP)
autor: Mateusz Babak
mtb/ agz/