Drastycznie spadają wpływy z abonamentu mediów publicznych i znacznie ograniczają możliwość realizacji przez nie zadań misyjnych. Chcąc aktywnie przeciwdziałać tej negatywnej tendencji, Telewizja Polska i Polskie Radio na wszystkich swoich antenach rozpoczynają kampanię informacyjną, przypominającą o ustawowym obowiązku wnoszenia opłaty abonamentowej przez podmioty gospodarcze. Hasłem kampanii są słowa: „Niczego nie obejrzą, niczego nie posłuchają”. Oprócz kampanii antenowej media publiczne zwrócą się bezpośrednio do największych polskich firm i organizacji biznesowych, przypominając im o obowiązku wnoszenia opłat abonamentowych. Dodatkowo zaapelują do organów kontroli i nadzoru o zwrócenie szczególnej uwagi podczas rutynowo prowadzonych czynności kontrolnych na to, czy dana firma opłaca abonament za posiadane odbiorniki rtv, w tym także te w samochodach służbowych.
Projekt stypendialny Telewizji Polskiej dla młodzieży „Dolina Kreatywna, czyli czego szuka młoda sztuka”, otrzymał 14 maja 2010 r. nagrodę ArtOgrodnika w kategorii Medialna Animacja Kultury podczas uroczystego otwarcia Salonu Szkolnictwa Artystycznego Ogród Sztuk Perspektywy 2010 w Klubie DGW w Warszawie.
Pierwsza edycja Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego rozstrzygnięta. Jean Hatzfeld, autor książki „Strategia antylop”, został jej laureatem. Nagrodę ustanowiła w styczniu br. Rada Miasta Warszawy, a jury pod przewodnictwem Małgorzaty Szejnert, zdecydowało przyznać nagrodę Hatzfeldowi za książkę dotyczącą kwestii ludobójstwa w Ruandzie.
Pomóż w rozwoju naszego portalu