Reklama

Niedziela Łódzka

Zgierz: 75-lecie parafii MB Dobrej Rady w Zgierzu

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

ks. Paweł Kłys

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

- Naszym celem jest człowiek, którego nie ma w tej chwili w Wieczerniku! My jesteśmy posłani, aby wyjść do niego w takiej wielkiej kulturze bycia dla niego, skupienia się na nim, słuchania jego historii, jego języka, jego wartości i jego myślenia - mówił abp Grzegorz Ryś.

O wyjściu po za siebie - wyjściu z Wieczernika do misji mówił w swoim słowie skierowanym do uczestników liturgii metropolita łódzki. - Kościele Święty wyjdź z tego Wieczernika! Znamy się tutaj wszyscy po imieniu, fajnie nam tutaj, bo pamiętamy Jezusa, który był z nami w tym Wieczerniku. Jezus mówi: nie! Jezus nam posyła Ducha, który nas wyrzuca na zewnątrz i wyrzuca nas na zewnątrz w postawie miłości, słuchania, akceptacji i przyjęcia drugiego. To jest to odkrycie, że nasz cel jest po za nami! Naszym celem jest człowiek, którego nie ma w tej chwili w Wieczerniku! My jesteśmy posłani, aby wyjść do niego w takiej wielkiej kulturze bycia dla niego, skupienia się na nim, słuchania jego historii, jego języka, jego wartości i jego myślenia – podkreślił duchowny.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

- W tym wychodzeniu przychodzi również moment głoszenia Chrystusa z naszej strony, ale to głoszenie jest sensowne tylko wtedy, kiedy wcześniej pokażemy temu człowiekowi, że nam na nim bardzo zależy! Zależy nam na człowieku, którego nie ma! – tłumaczył abp Ryś. Hierarcha zauważył, że - jest świat, o którym pierwsza myśl nasza jest taka – świat jest wrogi, świat jest przeciwny. Jezus nas posyła w taką rzeczywistość. Kościół jest dla misji. W Kościele musi być przyznane pierwszeństwo jego misji apostolskiej. Dlaczego? Dlatego, że wtedy, kiedy się koncentrujemy na misji, i kiedy ją podejmujemy, to ona przynosi nam w darze cały szereg wielkich rzeczy, na których nam też zależy. Skupienie się na misji nas nawraca - podkreślił duchowny.

Kończąc homilię, kaznodzieja tłumaczył - w Kościele pierwszeństwo jest dla misji, wtedy Kościół kwitnie, wtedy Kościół się nawraca - tak jak Apostołowie, wtedy Kościół się uświęca, Kościół się odnawia, Kościół się jednoczy, a to wszystko przychodzi z misją. To nie jest żaden przypadek, że wy na wasz jubileusz 75 -lecia parafii otrzymujecie ten tekst. Zamiast się skupiać na sobie, rozważać – co tu nam potrzeba na to 75-lecie parafii, odkryjcie to Słowo Jezusa, bo to czego wam potrzeba jest zawarte w tym zdaniu – idźcie na cały świat i głoście Ewangelię wszelkiemu stworzeniu – zakończył.

Parafia pw. Matki Boskiej Dobrej Rady w Zgierzu została erygowana przez biskupa Michała Klepacza dnia 17 kwietnia 1948 r. Obecny kościół murowany z trzema nawami został wybudowany w latach Konstrukcja murowana – bezstylowa - wzniesiona z cegły ceramicznej oraz kamienia. Strop żelbetowy, kasetonowy, dach dwuspadowy konstrukcji drewnianej, pokryty blachą ocynkowaną zabezpieczoną farbami antykorozyjnymi. Świątynia konsekrowana 20 kwietnia 1980 roku przez bpa Józefa Rozwadowskiego. Kapitalny remont świątyni odbył się w latach 2009–2011.

W ołtarzu głównym znajduje się obraz patronki parafii Matki Boskiej Dobrej Rady. W nawie bocznej usytuowano figurę Ojca Świętego Jana Pawła II poświęconą 1 V 1994 r. przez bpa Bohdana Bejze. Ołtarz boczny z prawej został poświęcony NMP Nieustającej Pomocy oraz postaciom: św. Jana Pawła II, bł. ks. Jerzego Popiełuszki, oraz bł. kard. Stefana Wyszyńskiego. Ołtarz boczny z lewej strony zawiera scenę Przemienienia Pańskiego na tle Zgierza. Na chórze znajduję się organy 24-głosowe zamontowane w kwietniu 1951 r. Na dzwonnicy wzniesionej obok świątyni zawieszono dzwony: Maksymilian, Maria i Szczepan – poświęcone 12 X 1975 r. przez bpa Bohdana Bejze.

2023-04-26 08:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Bp Solarczyk: nieśmy światu to, co pochodzi o Boga!

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

Julia Saganiak

- Bądźmy tymi, którzy w życie i w świat zaniosą to, co jest od Boga, bo to zawsze trwa na wieki – mówił bp Marek Solarczyk w Łodzi.
CZYTAJ DALEJ

Misjonarz i mnich

Imponował misjonarską odwagą. Głosił Chrystusa tam, gdzie inni bali się zapuszczać.

Życie św. Oskara (Ansgar) przypada na czasy, gdy Europa Zachodnia zaczynała tworzyć spójną chrześcijańską kulturę. Urodził się w Amiens, leżącym w północnej Francji, w szlacheckiej rodzinie. Gdy miał 5 lat, zmarła jego matka. Ojciec umieścił go w opactwie benedyktyńskim w Korbei (obecnie Corbie), by tam zdobywał wykształcenie. Miejsce to sprzyjało nie tylko intelektualnemu, ale i duchowemu rozwojowi chłopca. Szybko zrodziły się w nim powołanie do życia zakonnego, a także zapał do działalności misjonarskiej.
CZYTAJ DALEJ

Rada Społeczna przy Arcybiskupie Poznańskim w sprawie regulacji związków partnerskich

„Projektowana nowa regulacja określana jest mianem związku partnerskiego i dotyczyć ma po pierwsze związków, które od dawna określane są w polskiej nomenklaturze prawnej mianem konkubinatu, jako mającego cechy stałości, opartego na współżyciu stron związku kobiety i mężczyzny. Jednak, po drugie, instytucja związku partnerskiego stanowić ma jednocześnie ramy prawne dla związków dwóch osób tej samej płci” - piszą członkowie Rady Społecznej przy Arcybiskupie Poznańskim w oświadczeniu w sprawie regulacji związków partnerskich.

Według nauczania Kościoła katolickiego, małżeństwo nie jest tylko ludzką instytucją, lecz wyrazem woli Bożej i ma swój początek w akcie stworzenia człowieka. Bóg stworzył człowieka jako mężczyznę i kobietę - jako „męża” i „mężatkę” (tłum. Cylkow; Lepiej oddają to określenia mężczyzny i kobiety w innych językach: np. czeskim: muž i žena czy rosyjskim: mużczina i żenszczina.) - jedno ze względu na drugie (Rdz. 1,27). „Dlatego opuści człowiek ojca i matkę, a połączy się z żoną swoją, i będą dwoje jednym ciałem”. Jedność ciał oznacza intencję prokreacji dla stworzenia rodziny, a także wspólnotę ducha i złączenie osobistych losów. W kulturze judeochrześcijańskiej komplementarność płci i płodność należą więc do samej natury instytucji małżeństwa. Dlatego małżeństwo nie jest dostępne dla osób tej samej płci. Chrystus wyniósł małżeństwo między ochrzczonymi do godności sakramentu. Zaakcentował też jeszcze bardziej oryginalny zamysł Boży, podkreślając nierozerwalność małżeństwa: „Co więc Bóg złączył, niech człowiek nie rozdziela” (Mt 19,6).
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję