Jestem osobą niepracującą, mającą status bezrobotnego pobierającego zasiłek. Chciałbym rozpocząć własną działalność gospodarczą, słyszałem o możliwości uzyskania dotacji z Urzędu Pracy na ten cel. Na czym to polega i co muszę zrobić, aby takie środki uzyskać?
Chcąc uzyskać dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej z tzw. Funduszu Pracy, trzeba spełniać następujące warunki:
- trzeba być osobą bezrobotną pobierającą zasiłek
- zamierzać po raz pierwszy rozpocząć działalność gospodarczą lub nie prowadzić działalności w ciągu 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o dotację
- nie można zarejestrować prowadzenia działalności gospodarczej przed wszczęciem ubiegania się o dotacje
- złożyć wniosek o przyznanie dotacji na podjęcie działalności gospodarczej, który winien zawierać kwotę wnioskowanych środków, rodzaj działalności, jaką zamierza podjąć bezrobotny, kalkulację kosztów związanych z rozruchem działalności oraz szczegółową specyfikację wydatków.
Wniosek należy złożyć do właściwego Powiatowego Urzędu Pracy. Szczegółowe zasady udzielania dotacji z Funduszu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej określają regulaminy przyjęte przez Powiatowe Urzędy Pracy i w nich należy szukać szczegółowych wyjaśnień dotyczących ww. dotacji.
Rozpatrywanie wniosku (musi on być kompletny ze wszystkimi załącznikami) trwa 30 dni, licząc od dnia złożenia. Nie każdy wniosek będzie pozytywnie rozpatrzony, a warunkują tę kwestię środki, jakimi dysponuje Powiatowy Urząd Pracy. Wysokość przyznanego dofinansowania nie może przekroczyć 5-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia.
Bezrobotny otrzymuje środki finansowe przed dokonaniem zakupów. Jednocześnie jest on zobowiązany do rozliczenia się w wyznaczonym terminie.
B. Z.
Pomóż w rozwoju naszego portalu