Budowanie atmosfery społecznej życzliwości dla cudzoziemców, dialogu międzykulturowego, edukacja obywateli w kwestii imigrantów i ich kultury - to cele kampanii społecznej „Bo byłem przybyszem…”, prowadzonej przez Centrum Wolontariatu. Od początku maja w Lublinie i w regionie można oglądać billboardy z hasłem kampanii i postaciami cudzoziemców balansujących na linie i prowadzonych przez sztukmistrza z Lublina.
W samym Lublinie studiuje blisko 3 tys. studentów z różnych krajów, połowa z nich to obywatele państw spoza UE, głównie Ukraińcy i Białorusini, ale są też studenci z Brazylii, Argentyny czy Kanady. Hasło kampanii nawiązuje do Ewangelii, a fakt, że zawiera tylko pierwszą część zdania, ma zachęcać do samodzielnej odpowiedzi na pytanie, co z faktu spotkania przybysza wynika dla mieszkańca Lublina. Ten ewangeliczny kontekst nawiązuje do działań podejmowanych przez Centrum Wolontariatu razem z Centrum Duszpasterstwa Młodzieży, zgodnie z chrześcijańskim, gościnnym modelem przyjmowania cudzoziemców. Wolontariusze prowadzą zajęcia z edukacji międzykulturowej w szkołach i środowisku akademickim. Podczas zajęć jest wykorzystywany film przygotowany na potrzeby kampanii. Wolontariusze biorą udział w warsztatach z animacji kulturalnej, przygotowują występy uliczne prezentujące kulturę krajów, z których pochodzą cudzoziemcy.
(Na podst. KAI)
Pomóż w rozwoju naszego portalu