Razem z filmem rozpocznie się także kampania społeczno-edukacyjna pt. „Prawda jest nieśmiertelna”. Jej celem jest pobudzenie wszystkich, którzy obejrzą film, do refleksji nad pojęciami: prawdy, fałszu, obłudy i kłamstwa. - Poprzez kampanię chcemy przygotować widzów do jak najpełniejszego odbioru tego filmu - wyjaśnia Krzysztof Dudek, dyrektor Narodowego Centrum Kultury.
Centrum przeprowadziło badania, z których wynika, że stan naszej wiedzy o latach 80. XX wieku jest zatrważający. Zdaniem badaczy, można mówić nawet o „analfabetyzmie historycznym”. Dlatego Narodowe Centrum Kultury przygotowało Multimedialne Wydawnictwo Edukacyjne, które zostanie skierowane do gimnazjów i liceów. W ofercie są m.in.: propozycje scenariuszy lekcyjnych, fragment homilii ks. Jerzego oraz eseje o życiu i działalności bestialsko zamordowanego kapelana. - Przygotowaliśmy także kampanię wizerunkową, na którą złożą się pocztówki i plakaty - dodaje Dudek. - Wszystkie hasła zamieszczone na plakatach i pocztówkach będą słowami ks. Jerzego dotyczącymi prawdy i kłamstwa.
Oprócz Narodowego Centrum Kultury w kampanię edukacyjną włączy się także IPN. Instytut przygotował specjalną stronę internetową
Nadzieję na wywołanie poważnej dyskusji wokół filmu o kapelanie „Solidarności” ma abp Kazimierz Nycz. - Film będzie uczył historii Polski na tle postaci ks. Jerzego - uważa metropolita warszawski.
Kampania wizerunkowa będzie prowadzona przez cały czas wyświetlania filmu. Jak zapowiedział dystrybutor, do kin w całym kraju trafią kopie dla osób niesłyszących. Oznacza to, że po raz pierwszy w polskim filmie będą napisy.
Prace nad filmem trwały 7 miesięcy i były realizowane w 14 miastach. Budżet obrazu wynosił prawie 12 mln zł. Głównym sponsorem filmu są Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe.
Pomóż w rozwoju naszego portalu