Od kilku lat na targach turystycznych w całej Europie można spotkać jasnogórskich paulinów. Wspólnie z Urzędem Miasta zachęcają turystów do wizyty w Częstochowie i pielgrzymowania na Jasną Górę. Obecność na stoisku zakonników w białych habitach jest dla zwiedzających zaskoczeniem i dużą atrakcją. Tak było m.in. w Madrycie, Berlinie, Bratysławie czy Barcelonie, a ostatnio w Murcji na południu Hiszpanii, gdzie oficjalnej delegacji na czele z prezydentem Częstochowy Tadeuszem Wroną towarzyszył o. Piotr Polek - podprzeor Jasnej Góry.
Częstochowa była jedynym polskim miastem prezentującym w tym czasie swoją ofertę w Hiszpanii. Kontakt z potencjalnymi pielgrzymami ułatwiły wydawnictwa promocyjno-informacyjne przygotowane w języku hiszpańskim. Hitem okazał się okolicznościowy informator wydany z racji zbliżającej się wizyty Ojca Świętego Benedykta XVI w Częstochowie.
Swego rodzaju duchową ucztą była wizyta polskiej delegacji w Caravaca de la Cruz - największej atrakcji turystycznej Murcji. Caravaca jest jednym z miast świętych, które na podstawie dekretów papieskich posiadają prawo wieczystego odpustu. W tamtejszym sanktuarium znajduje się relikwiarz w postaci dwuramiennego krzyża, w którym kryją się drzazgi z krzyża Chrystusa. Krzyż Caravaca został zdobyty przez Ferdynanda III Świętego podczas wojny z Maurami w 1241 r. Na miejsce przywieźli go templariusze.
2 kwietnia częstochowianie uczestniczyli w uroczystej Mszy św. sprawowanej w pierwszą rocznicę śmierci Ojca Świętego Jana Pawła II. Eucharystii w kościele parafialnym San Francisco Javier - San Antón w Murcji przewodniczył biskup Kartageny Juan Antonio. Dla dziesiątek Polaków biorących udział w modlitwie była to chwila wyjątkowa także z innego powodu. Nasi rodacy dowiedzieli się, że raz w miesiącu będą mogli uczestniczyć w polskojęzycznej Mszy św.
W ubiegłym roku do Sanktuarium Matki Bożej Jasnogórskiej pielgrzymowało 4,5 mln osób. Udział w targach jest dla Częstochowy jednym z najważniejszych elementów ogólnej strategii promocji miasta. Współpraca z jasnogórskim klasztorem może te statystyki zdecydowanie poprawić. Z kolei obecność paulinów na stoiskach promocyjnych - to okazja do rozmów na temat wiary, religii i Kościoła. W najbliższych miesiącach duchowa stolica Polski „pokaże się” m.in. w Szwajcarii oraz na Ukrainie.
Pomóż w rozwoju naszego portalu