Ksiądz Piotr jest diecezjalnym duszpasterzem młodzieży, diecezjalnym asystentem KSM, TikTokerem, pisze książki i nagrywa klipy. Podczas spotkania dzielił się swoim doświadczeniem ewangelizacji młodzieży i omawiał różne sposoby dotarcia do młodego człowieka.
Organizatorem szkolenia było Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży naszej diecezji.
Więcej na ten temat ukaże się w papierowej Niedzieli.
TikTok to mobilna aplikacja internetowa, której główna funkcja polega na możliwości publikowania krótkich materiałów wideo w założeniu zbliżonych formą do teledysków. Jaki jest więc sens zakładania w takim miejscu profilu ewangelizacyjnego? – pytamy ks. Sebastiana Picura, jednego z najsłynniejszych tiktokerów w Polsce.
Damian Krawczykowski: TikTok to obecnie najszybciej rozwijająca się rozrywkowa platforma społecznościowa. Skąd pomysł, żeby pojawił się tam i profil Księdza?
Ks. Sebastian Picur: Kiedy zacząłem uczyć w II LO w Krośnie, uczniowie tej szkoły namówili mnie do tego. Mówili: proszę księdza, jest taka fajna aplikacja, niech ksiądz sobie założy! Zobaczy ksiądz, spodoba mu się, będzie fajnie. Już wcześniej znałem TikToka, ale jakoś do mnie nie przemawiał. Później znajomy pokazał mi wartościową stronę tej aplikacji, jeden z profilów ewangelizacyjnych. Modliłem się o rozeznanie: Panie Boże, czy tego chcesz? To właśnie na modlitwie przyszło do mnie takie natchnienie: zajmij się tym. Dla mnie ważne jest również to, aby mieć zgodę przełożonych. Dostałem od nich zielone światło i tak to się zaczęło.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wszczęła postępowanie w sprawie reportażu „Arcydzieło Rydzyka” wyemitowanego przez TVP – podał „Nasz Dziennik”. Do Rady wciąż napływają skargi od widzów.
Według zapowiedzi materiał „Arcydzieło Rydzyka” wyemitowany na antenie TVP miał ujawniać rzekome nieprawidłowości przy powstaniu toruńskiego Muzeum „Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II w Toruniu. W rzeczywistości był to kolejny atak na dzieła skupione wokół Radia Maryja i założyciela katolickiej rozgłośni, o. Tadeusza Rydzyka CSsR.
21 marca rozpocznie się trzeci etap peregrynacji Ikony Częstochowskiej „Od Oceanu do Oceanu” przez świat w obronie cywilizacji życia i miłości. Odwiedziny wizerunku Matki Bożej Częstochowskiej - Królowej Polski w Brazylii - oprócz aspektu pro-life i duchowości maryjnej, są także wielką promocją Polski, jej historii i wiary w przestrzeni międzynarodowej.
„Naturalnej wielkości kopia Ikony Matki Bożej Częstochowskiej, przyłożona do oryginalnego wizerunku i poświęcona na Jasnej Górze, wędruje przez świat od 2012 roku. Modliły się przed nią miliony ludzi, wiele dzieci w łonach matek zostało uratowanych. Przejechała już 200 tys. km, co czyni tę peregrynację wydarzeniem bez precedensu. Brazylia jest 30. krajem na trasie tej wędrówki. Kolejnymi będą: Urugwaj, Argentyna, a następnie Włochy” - informuje Ewa Kowalewska z Human Life International Polska, która jest organizatorem wydarzenia a równocześnie autorką peregrynującej po świecie ikony.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.