Reklama

Kościół

Prezes Instytutu Nowych Mediów: "Niedziela" ma szansę stać się centrum informacyjnym dla katolika

Transformacja cyfrowa jest najtrudniejszym zadaniem przed którymi stoją redakcje na całym świecie. Niektóre upadają, inne ograniczają o połowę lub więcej swoje aktywności, inne poszukują najlepszych sposobów przeniesienia się do internetu bez utraty reputacji i renomy wiążącej się z wydaniem papierowym - pisze w swoim słowie z okazji jubileuszu 25-lecia portalu niedziela.pl Eryk Mistewicz, prezes Instytutu Nowych Mediów.

[ TEMATY ]

media

wiara

Archiwum

Eryk Mistewicz prezes Instytutu Nowych Mediów

Eryk Mistewicz
prezes Instytutu
Nowych Mediów

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Jak czytamy w dalszej części wypowiedzi:

Niestety, nie ma magicznej róźdżki i poradnika, którego zrealizowanie pozwoli przejść przez ten proces bez strat. Rafy i przeciwności występują na każdym kroku. Wielcy gracze rynku internetowego wbrew pozorom nie pomagają redakcjom w tym procesie. Tym większe uznanie dla kierownictwa redakcji Tygodnika Niedziela i zespołu zarówno części „papierowej”, jak i „internetowej”, że w naprawdę krótkim czasie udało się osiągnąć naprawdę wspaniałe rezultaty. 

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Ale też nie tylko wyniki oglądalności, zapoznawania się z treściami, są ważne, ale też utrzymanie „ducha Niedzieli”. Zauważmy bowiem, ile projektów internetowych, tworzonych w obszarze mediów katolickich, niestety nie odniosło sukcesu. Wiele z nich miało wydawało się wszystko, a jednak czegoś zabrakło. 

"Niedziela" w internecie ma szansę stać się pierwszą platformą informacji, wiedzy i opinii dla osób potrzebujących do codziennego funkcjonowania miejsca wiarygodnego, bezpiecznego, spokojnego, zachowującego wrażliwość konserwatywną. Centrum informacyjne dla świata katolika. Wbrew pozorom trudno mi dziś wskazać takie miejsce w polskim internecie, a jest to przecież obszar o wielkim potencjale. W mądrej synergii z innymi mediami tak polskimi, jak i zagranicznymi, z inwestycją w rozwój, z pozyskiwaniem najlepszych ludzi na rynku medialnym, z obserwacją trendów w światowych mediach, zbudowanie takiego miejsca przez zespół "Niedzieli" wydaje się być możliwe. Byłoby celem do osiągnięcia.

2022-02-10 10:42

Ocena: +5 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Reklama wiary – wiara w reklamę?

Czy Jezus reklamowałby dziś swojego Ojca w Internecie?
Wystąpiłby w spocie reklamowym na rzecz ubogich i pokrzywdzonych? Czy Apostołowie kręciliby filmy dla YouTube o cudach, których dokonywał Jezus, albo prowadziliby fanpage Jezusa na Facebooku bądź wstawiali Jego tweety?

Mimo częstej dezaprobaty w wielu środowiskach kościelnych dla wykorzystania reklamy i marketingu w Kościele trzeba pamiętać o nakazie misyjnym: „Idźcie i nauczajcie wszystkie narody” (por. Mt 28, 19). Wszystkie i wszystkich, a nie tylko wybranych, zatem także tych nieprzychodzących do kościoła, nieczytających katolickich tygodników i niesłuchających katolickich rozgłośni. „Głoście Ewangelię całemu światu” – to polecenie Chrystusa oznacza wykorzystanie wszelkich możliwych środków komunikacji – w tym reklamy – do głoszenia Dobrej Nowiny.

CZYTAJ DALEJ

Katecheci w obronie lekcji religii – „Nic o nas bez nas”

2024-08-21 13:30

[ TEMATY ]

katecheza

protest

TAK dla religii w szkole

Andrzej Sosnowski

Stowarzyszenie Katechetów Świeckich zorganizowało w południe na Placu Zamkowym w Warszawie happening w obronie lekcji religii w szkołach. Protest poprzedził list złożony przez Członków Zarządu Stowarzyszenia do Kancelarii Prezydenta Andrzeja Dudy. Katecheci postulują w nim zaskarżenie do Trybunału Konstytucyjnego regulacji wymierzonych przeciwko nauczaniu religii w szkołach.

Protest katechetów, zorganizowany przez Stowarzyszenie Katechetów Świeckich, rozpoczął się o godz. 13.00. Happening rozpoczął rzecznik Stowarzyszenia Katechetów Świeckich, Dariusz Kwiecień, który już na wstępie zaznaczył, że protest ma charakter pokojowy, a uczestnicy chcą „wyrazić swój sprzeciw przeciwko dyskryminowaniu i ograniczaniu lekcji religii w szkole przez obecne władze oświatowe”.

CZYTAJ DALEJ

Włochy: drużyna piłkarska z Arezzo z wizerunkiem Matki Bożej na koszulkach

2024-08-22 16:48

[ TEMATY ]

wiara

Matka Boża Pocieszenia

Instagram/ssarezzo

Piłkarze z włoskiego klubu U.S. Arezzo wystąpią na mistrzostwach Serie C z wizerunkiem Matki Bożej Pocieszenia na oficjalnych koszulkach. Jest ona patronką miejscowej diecezji i obrończynią przed trzęsieniami ziemi, do której istnieje powszechne nabożeństwo w całych środkowych Włoszech.

„Zaproponowaliśmy w projekcie koszulek Arezzo wizerunek Matki Bożej jako hołd dla symboli religijnych naszego miasta, a zarazem znak pobożności, która przynależy również do mnie” - powiedziała Francesca Manzo prezentując nowe klubowe koszulki. Córka prezesa amarantowego klubu, Guglielmo Manzo, wskazała, że „Matka Boża Pocieszenia jest symbolem tożsamości Arezzo, a zarazem najbardziej czczoną i zakorzenioną ikoną na całym terytorium tego regionu”.

CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję