Papież odwiedził szopkę na placu św. Piotra. Po zakończeniu Nieszporów w Bazylice św. Piotra Franciszek przyjechał pod kolumnę stojącą na środku placu.
To przy niej ustawiono szopkę, nawiązującą do XVIII-wiecznej neapolitańskiej tradycji. Figury do szopki podarowała bowiem w tym roku tamtejsza archidiecezja. Neapol jest znany na świecie z budowy wspaniałych szopek, przedstawiających scenę narodzenia Jezusa.
Szopka została otwarta wieczorem w Wigilię Bożego Narodzenia i pozostanie na placu do 2 lutego 2014 roku.
Przy szopce na papieża czekali liczni wierni i turyści, a także kard. Giuseppe Bertello, przewodniczący Gubernatoratu Państwa Miasta Watykańskiego. Franciszek modlił się przez kilka minut, po czym wysłuchał wyjaśnień dotyczących wystroju szopki. Przed odjazdem do Domu św. Marty papież przywitał się z niektórymi spośród zgromadzonych.
Tradycję ustawiania szopki na Placu św. Piotra wprowadził w latach 80. XX w. papież Jan Paweł II.
„Życie ludzkie i świat zbudowany bez Boga w końcu obracają się przeciw człowiekowi”.
Dziś przeżywamy Niedzielę Wielkanocną. Życzę wszystkim Czytelnikom, aby Pan i Zbawiciel, który zwyciężył i dał nam nowe życie, stał się źródłem nowej mocy, radości i wszelkiej potrzebnej łaski w drodze ku wierze, prawdzie i miłości, a także by Europa wróciła do swoich chrześcijańskich korzeni.
Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.
Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
Wpisały się już w stały kalendarz jasnogórskich posług. Rekolekcje o „Uzdrawiającej mocy Eucharystii” prowadzone są w ostatni weekend każdego miesiąca. Odbywają się na Jasnej Górze od przeszło dwóch lat.
Grudniowe nauki trwają od piątku 27 do niedzieli 29 grudnia.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.