Reklama

Kościół

Bp Lechowicz: Niech Polacy mieszkający za granicą zachowują i pomnażają swoje dziedzictwo

Chcemy sobie uświadamiać, że jesteśmy wspólnotą, że jesteśmy jedną rodziną, że pamiętamy o sobie i że czuwamy, aby nie pomniejszyć tego dziedzictwa, które jest naszym udziałem, tego bogactwa, które otrzymaliśmy od poprzednich pokoleń – powiedział bp Wiesław Lechowicz, Delegat Konferencji Episkopatu Polski ds. Duszpasterstwa Emigracji Polskiej, z okazji Dnia Polonii i Polaków za Granicą, obchodzonego 2 maja.

[ TEMATY ]

emigracja

o. Waldemar Gonczaruk CSsR

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Bp Lechowicz przypomniał, że 2 maja łączy się z dniem 3 maja, kiedy obchodzona jest Uroczystość NMP Królowej Polski i wypada Dzień Modlitw za emigrację polską.

„Wszyscy znają słowa Apelu Jasnogórskiego: +Maryjo, Królowo Polski, jestem przy Tobie, pamiętam, czuwam+. Myślę, że w tych trzech słowach również zawiera się sens świętowania tych dni, tego wspomnienia o Polonii, o Polakach za granicą. Chcemy sobie uświadamiać, że jesteśmy wspólnotą, że jesteśmy jedną rodziną, że pamiętamy o sobie i że czuwamy, aby nie pomniejszyć tego dziedzictwa, które jest naszym udziałem, tego bogactwa, które otrzymaliśmy z poprzednich pokoleń” – zaznaczył.

Bp Lechowicz podkreślił, że w tych trzech słowach – jestem, pamiętam, czuwam – „zawiera się również zadanie dla tych, którzy opuścili nasz kraj, aby swoją postawą, swoim zachowaniem, współpracą potwierdzali, że są Polakami, że pamiętają o swoim dziedzictwie, o swojej historii, i czuwają, by nie tylko je zachować, ale również i pomnożyć”.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2021-05-02 08:06

Ocena: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Słowo delegata KEP na 104. Światowy Dzień Migranta i Uchodźcy

„Módlmy się za migrantów i uchodźców, by spotykali się z gościnnym przyjęciem, ochroną własnych praw oraz szacunkiem wobec siebie i własnej kultury” – czytamy w specjalnym słowie delegata Konferencji Episkopatu Polski ds. Duszpasterstwa Emigracji Polskiej bp. Wiesława Lechowicza z okazji przypadającego w niedzielę 104. Światowego Dnia Migranta i Uchodźcy.

Bp Lechowicz zaapelował do Polaków w kraju o modlitwę w intencji rodaków mieszkających poza granicami i ich rodziny, które często cierpią z powodu rozłąki. Zwrócił się także do Polaków za granicą, by modlitwą otoczyli wszystkich tych, którym zawdzięczają przyjęcie.
CZYTAJ DALEJ

Muniek Staszczyk: Modlę się każdego dnia i dziękuję Bogu za to, że mnie nie opuścił

2024-12-17 12:16

Niedziela Ogólnopolska 51/2024, str. 43-45

[ TEMATY ]

wywiad

muzyka

Muniek Staszczyk

T.Love

Marta Wojtal

Muniek Staszczyk

Muniek Staszczyk

Z „miasta Świętej Wieży” pochodzi Muniek Staszczyk, założyciel i lider zespołu T.Love. Na naszych łamach opowiada o swojej wierze, zwątpieniach, trudnych relacjach z Bogiem, który nigdy o nim nie zapomniał.

Aneta Nawrot: Częstochowa, aleja Pokoju, dzielnica robotnicza. Blokowiska z podwórkami i trzepakami... W jednym z takich bloków Pan mieszkał... Muniek Staszczyk: Moja rodzina nie odbiegała od tradycyjnych rodzin. Dzieci miały szacunek do rodziców, nauczycieli, starszych osób. Wpajano nam wartości i mówiono, „co dobre, a co złe”.
CZYTAJ DALEJ

Projektant zabawek erotycznych dla dorosłych prezentuje szopkę na wystawie watykańskiej

2024-12-26 11:08

[ TEMATY ]

Watykan

Włodzimierz Rędzioch

Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.

Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję