Reklama

Kościół

Dominikanie powołali komisję ds. o. Pawła M. OP

Przewodniczącym niezależnej komisji mającej opisać skandaliczne działania o. Pawła M. OP oraz zaniedbania władz Polskiej Prowincji Dominikanów został dr Tomasz Terlikowski, który sam powołał pozostały skład. Komisji udostępnione zostaną dokumenty dotyczące sprawy i prawo do przesłuchiwania dominikanów. Prace Komisji zakończyć mają się 30 czerwca br.

[ TEMATY ]

komisja

pinterest.com

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Publikujemy treść oświadczenia Prowincji:

Dekretem prowincjała Polskiej Prowincji Dominikanów, br. Pawła Kozackiego, została dziś powołana, niezależna od Zakonu, komisja, której celem jest opisanie działania br. Pawła M., reakcji i zaniedbań władz Prowincji oraz mechanizmów, jakie w tej sprawie zadziałały. W podsumowaniu Komisja sformułuje sugestie i zalecenia, które pomogą uniknąć podobnego zła w przyszłości.

Misja stworzenia Komisji została powierzona panu dr. Tomaszowi P. Terlikowskiemu – filozofowi, publicyście i pisarzowi, od lat zajmującemu się tematem wykorzystania osób nieletnich w Kościele katolickim. Pan Terlikowski jako przewodniczący Komisji dobrał sobie samodzielnie współpracowników. W ten sposób w jej skład weszli:
prof. Michał Królikowski – prawnik;
ks. dr Michał Wieczorek – prawnik kanonista, wiceoficjał Sądu Metropolitalnego w Częstochowie;
dr Bogdan Stelmach – seksuolog, psychiatra, psychoterapeuta, zajmujący się zarówno ofiarami, jak i sprawcami przestępstw seksualnych, który współpracuje z kościelną komisją w Płocku;
Wioletta Konopa-Stelmach – psycholog i psychoterapeuta;
dr Sabina Zalewska – pedagog i psycholog rodziny; dr Sebastian Duda – teolog, filozof, specjalista od kwestii o. Marie-Dominique Phillipe’a i podobnych spraw we Francji;
o. Jakub Kołacz SJ – były prowincjał prowincji krakowskiej Towarzystwa Jezusowego.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Komisji zostaną udostępnione dokumenty Prowincji, dotyczące tej sprawy oraz udzielone prawo do przesłuchania dominikanów. Komisja będzie dążyć do tego, by jej prace zakończyły się do 30 czerwca 2021 roku, jednak ostateczny termin wyznaczy jej Przewodniczący, wziąwszy pod uwagę tryb i zaawansowanie prowadzonych działań.

Po zakończeniu prac Komisji zostaną zaprezentowane wyniki jej badań. Otrzyma je również generał Zakonu Kaznodziejskiego, który na tej podstawie zdecyduje o ewentualnych konsekwencjach dla winnych błędów i zaniedbań.

Reklama

Do udzielania informacji na temat składu i prac Komisji uprawniony jest tylko jej Przewodniczący.

Kontakt z Komisją: e-mailowy: komisjaPM@dominikanie.pl telefoniczny: +48 536 004 188 lub +48 536 004 148 Kontakty będą aktywne od 6 kwietnia 2021r.

2021-03-31 07:12

Ocena: 0 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Spotkanie Komisji Koordynacyjnej

Niedziela zielonogórsko-gorzowska 18/2018, str. IV

[ TEMATY ]

synod

komisja

Zielona Góra

Karolina Krasowska

Celem spotkania było ustalenie składu personalnego poszczególnych synodalnych Komisji tematycznych

Celem spotkania było ustalenie składu personalnego poszczególnych synodalnych Komisji tematycznych

W Domu Biskupim w Zielonej Górze 21 kwietnia odbyło się pierwsze spotkanie Komisji Koordynacyjnej Synodu Diecezjalnego. Jego celem było ustalenie składu personalnego poszczególnych synodalnych Komisji tematycznych oraz omówienie prac Synodu na najbliższe miesiące

Spotkaniu w Domu Biskupim przewodniczył bp Tadeusz Lityński. – Komisje tematyczne, które zostały powołane, wymagają składu osobowego niezbędnego do rzetelnej pracy i opracowania od strony merytorycznej tych wszystkich zagadnień, które dotychczas w ramach Synodu zostały zgłoszone przez wiernych. Chodzi o to, żeby teraz ująć to w pewną systematykę i zauważyć z jednej strony bogactwo Kościoła diecezjalnego, a z drugiej strony pochylić się nad wyzwaniami, które czekają na nas w przyszłości w tematyce ewangelizacyjnej, katechetycznej, powołaniowej czy prawnej. To wszystko wymaga przygotowania materiału do naszych późniejszych szerszych dyskusji w ramach Sesji Plenarnych i dlatego tak istotny jest dzisiejszy dobór tych poszczególnych komisji od strony personalnej – powiedział ksiądz biskup.

CZYTAJ DALEJ

Zostaw nam swoje intencje! Zaniesiemy je do Matki Bożej na Jasną Górę

2024-08-15 20:03

[ TEMATY ]

Pielgrzymki 2024

Karol Porwich/Niedziela

Zawierciańska piesza pielgrzymka na Jasną Górę oraz portal niedziela.pl zapraszają do składania swoich modlitewnych intencji!

Potrzebujesz modlitwy? Nie możesz iść na pielgrzymkę, a chcesz, by Matka Boża pomogła w rozwiązaniu jakiś trudności? Zostaw swoje prośby ANONIMOWO :)

CZYTAJ DALEJ

Jak żyć i umierać dla Pana

2024-08-16 15:21

Biuro Prasowe AK

    W czasie uroczystości odpustowych w bazylice Mariackiej w Krakowie abp Marek Jędraszewski wskazywał na wspaniałe postaci, które żyły i umierały dla Pana oraz Jemu zawierzyły swój los: Najświętszą Maryję Pannę, św. Maksymiliana Marię Kolbego, rotmistrza Witolda Pileckiego i bł. Rodzinę Ulmów.

    – Obchodzimy dzisiaj jedno z najpiękniejszych świąt w Kościele: uroczystość wzięcia do nieba Najświętszej Maryi Panny – przypomniał na początku proboszcz parafii Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Krakowie ks. Dariusz Raś. Powitał arcybiskupa i wszystkich zebranych, dziękując zaangażowanym w organizację uroczystości. – Na wzór Panny Maryi, Matki Syna Bożego, naszej Pani Mariackiej, módlmy się, by nasze życie, które przeżywamy „in persona”, a niekiedy w samotności i cierpieniu, przyniosło pełne naręcza owoców, które spodobają się Panu Bogu – mówił.

CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję