Reklama

Wiadomości

UNICEF: 168 milionów dzieci z powodu pandemii nie chodzi do szkoły

ONZ-owskie dzieło pomocy dzieciom UNICEF jest głęboko zaniepokojone „katastrofalnym kryzysem oświatowym” spowodowanym lockdownem. „Z każdym kolejnym dniem dzieci, które nie mają dostępu do bezpośredniego nauczania, pozostają coraz bardziej w tyle, a najbardziej pokrzywdzone dzieci płacą za to najwyższą cenę”, powiedziała 3 marca w Nowym Jorku dyrektorka dzieła Henrietta Fore, w związku z trwającą od roku pandemią COVID-19.

[ TEMATY ]

szkoła

UNICEF

Karol Porwich/Niedziela

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

„Nie możemy sobie pozwolić na to, aby w drugim roku nauki dzieci miały ograniczone lub żadne możliwości uczenia się w szkole”, stwierdziła Fore. Należy zrobić wszystko, aby można było utrzymać szkoły otwarte.

Według UNICEF, dla ponad 168 milionów dzieci na całym świecie szkoły były całkowicie zamknięte przez prawie rok z powodu lockdownu. Jedno na siedmioro dzieci opuściło ponad trzy czwarte swoich zajęć. Według raportu „COVID-19 i zamknięcie szkół – rok bez szkoły”, w okresie od marca 2020 do lutego 2021 r. całkowity lockdown obowiązywał tylko w 14 krajach świata. Dwie trzecie tych krajów jest w Ameryce Łacińskiej i regionie Karaibów. Spośród 14 krajów przez najwięcej dni były zamknięte szkoły w Panamie, a następnie w Salwadorze, Bangladeszu i Boliwii.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Zamykanie szkół ma niszczycielskie skutki dla nauki i samopoczucia dzieci - alarmuje UNICEF. W swoim raporcie stwierdza, że dzieci najsłabsze socjalnie oraz te, które nie mają dostępu do nauki zdalnej, są najbardziej narażone na ryzyko, że nigdy nie wrócą do szkoły i będą zmuszane do małżeństw lub pracy zarobkowej. Według najnowszych danych UNESCO, ponad 888 milionów dzieci na całym świecie ma utrudnioną edukację z powodu całkowitego lub częściowego zamknięcia szkół.

Podziel się cytatem

Chcąc zwrócić uwagę na kryzys oświatowy UNICEF przygotował instalację Pandemic Classroom – model klasy szkolnej , w której stoi 168 pustych ławek. Każda z nich symbolizuje milion dzieci żyjących w krajach, w których od roku szkoły są prawie całkowicie zamknięte. „Za każdą pustą ławką wisi pusty plecak miejsce na niewykorzystany potencjał dziecka”, powiedziała Fore.

Kiedy uczniowie powrócą do swoich klas szkolnych, będzie im potrzebna pomoc, aby się na nowo przyzwyczaili i nadgonili program nauczania - podkreślił UNICEF. ONZ-owskie dzieło wezwało rządy, aby uwzględniły indywidualne potrzeby każdego ucznia i rozwijały szeroki program pomocy w nauczaniu, opiece zdrowotne i wyżywieniu.

UNICEF wezwał rządy do priorytetowego traktowania indywidualnych potrzeb każdego dziecka w wieku szkolnym oraz do wspierania rozwoju i dobrego samopoczucia dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie korepetycji, zdrowia i odżywiania. Należy też koniecznie zatroszczyć się o zdrowie psychiczne uczniów oraz o zabezpieczenie rozwoju i dobrego samopoczucia dzieci i młodzieży.

2021-03-04 14:57

Oceń: 0 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza katolicka

Niedziela Ogólnopolska 21/2015, str. 28-29

[ TEMATY ]

szkoła

katolicy

Bożena Sztajner/Niedziela

Krzyż na korytarzu szkolnym, przed którym młodzież gromadzi się podczas codziennej modlitwy południowej, został ofiarowany 6 marca 1997 r. przez Redakcję Tygodnika Katolickiego „Niedziela”

Krzyż na korytarzu szkolnym, przed którym młodzież
gromadzi się podczas codziennej modlitwy
południowej, został ofiarowany 6 marca 1997 r.
przez Redakcję Tygodnika Katolickiego „Niedziela”

Właśnie mija 25 lat od chwili, gdy w Częstochowie powstało jedno z pierwszych po 1989 r. katolickie liceum

W Częstochowie grupa katolików świeckich, z aprobatą abp. Stanisława Nowaka, przy współudziale braci szkolnych i pomocy sosnowieckiej fundacji „Misericordias” chciała zorganizować szkołę, której cechą charakterystyczną będzie katolickość. Byli debiutantami i pionierami niemal we wszystkim, od kwestii formalnych po umeblowanie obiektu. – Na starcie nie mieli niczego. Wszystko kupowano za prywatne pieniądze, szukano sponsorów. Ławki przyjechały od zaprzyjaźnionych Belgów – wspomina Barbara Nalewajka, nauczycielka języka niemieckiego i łaciny, która do grona pedagogicznego dołączyła w pierwszych latach.Elżbieta Markowska, jedna z inicjatorek powstania szkoły, opowiada: – Ks. Stanisław Gancarek wraz z zespołem podjął skuteczne działania, których owocem 1 września 1990 r. na Jasnej Górze była uroczysta inauguracja pracy Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego w Częstochowie. Podczas Eucharystii nowe liceum zostało zawierzone Matce Bożej. Po roku fundacja „Misericordias” prowadzenie placówki przekazała nowo powstałemu Stowarzyszeniu Przyjaciół Szkół Katolickich w Częstochowie. Była to pierwsza szkoła powołana przez SPSK. Do dzisiaj jest ono organem prowadzącym częstochowską placówkę. W tym momencie opiekuje się szkołami i przedszkolami w 19 diecezjach. Wiele z nich powtarzało drogę częstochowskiego liceum krok po kroku – dopiero potem nabierały własnego charakteru. W 2004 r. na fundamencie liceum utworzono katolickie gimnazjum. Liceum i gimnazjum funkcjonują jako jeden organizm, jako jedna wspólnota.
CZYTAJ DALEJ

Mazowieckie: Policja ustala okoliczności wypadku, w którym uczestniczył prof. Jerzy Bralczyk

2025-04-10 10:43

[ TEMATY ]

Prof. Jerzy Bralczyk

Wiktoria Jarymowicz/mat.prasowy/UJD

Prof. Jerzy Bralczyk

Prof. Jerzy Bralczyk

Policja ustala okoliczności środowego wypadku drogowego w pow. przysuskim (Mazowieckie), w którym uczestniczył znany językoznawca prof. Jerzy Bralczyk. Profesor jechał na spotkanie z czytelnikami w Gminnym Ośrodku Kultury w Nowinach (Świętokrzyskie). Z ogólnymi obrażeniami ciała trafił do szpitala.

Do wypadku doszło w środę około godz. 16.15 na drodze wojewódzkiej w Kotfinie w gm. Gielniów w pow. przysuskim. Jak poinformowała PAP w czwartek rzeczniczka Komendy Powiatowej Policji w Przysusze sierż. Aleksandra Bałtowska, ze wstępnych ustaleń wynika, że kierujący oplem 66-letni mieszkaniec województwa śląskiego najprawdopodobniej podczas manewru zawracania doprowadził do zdarzenia z bmw.
CZYTAJ DALEJ

Duda: z wielkiej straty narodziła się wspólnota

2025-04-10 20:35

[ TEMATY ]

Warszawa

Prezydent Andrzej Duda

PAP/Leszek Szymański

Katastrofa pod Smoleńskiem odebrała Polsce 96 wybitnych rodaków, a jednak z tej wielkiej straty narodziła się wspólnota - powiedział w orędziu prezydent Andrzej Duda. Dodał, że 15 lat temu "wiele osób podjęło decyzję o zaangażowaniu się w sprawy publiczne".

"Katastrofa (...) odebrała Polsce 96 wybitnych rodaków, a jednak z tej wielkiej straty narodziła się wspólnota. W tamtych pamiętnych dniach wiele osób podjęło decyzję o zaangażowaniu się w sprawy publiczne. Powstały oddolne inicjatywy społeczne i płaszczyzny współpracy na rzecz dobra wspólnego" - oświadczył Duda.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję