Reklama

Wiadomości

MEN: Ponad 16 tys. szkół przystąpiło do akcji „Szkoła do hymnu” (komunikat)

Ponad 16 tys. szkół, przedszkoli i placówek oświatowych oraz ponad 134 placówki polonijne wzięły udział w akcji MEN „Szkoła do hymnu”. Punktualnie o godz. 11:11 uczniowie i nauczyciele z całego kraju odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”, łącząc się ze sobą za pomocą różnych komunikatorów. W akcję włączyli się także członkowie kierownictwa MEN i MNiSW, którzy w sposób wirtualny zaśpiewali hymn narodowy z uczniami Szkoły Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zamościu.

[ TEMATY ]

hymn

materiały prasowe

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wspólne śpiewanie hymnu

Podziel się cytatem

– Hymn to wielki symbol naszego narodu, wielki symbol naszej państwowości, naszej niepodległości. To taki bukiet kwiatów dla naszej niepodległości – powiedział minister Przemysław Czarnek po wspólnym odśpiewaniu hymnu narodowego przez członków kierownictwa MEN i MNiSW oraz uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zamościu.

Minister Edukacji i Nauki podkreślił, że w tym trudnym i niecodziennym czasie potrzebne jest przypominanie o symbolach i tradycji narodowej.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

– Tym bardziej jest to wzruszające, tym bardziej jest to potrzebne na dzień przed kolejną rocznicą odzyskania niepodległości – zaznaczył minister Przemysław Czarnek. – Bardzo wszystkim za ten udział dziękuję, nauczycielom, uczniom i życzę dobrego, spokojnego, bezpiecznego, zdrowego świętowania – dodał.

W sposób szczególny Minister Edukacji i Nauki pozdrowił społeczność szkolną Szkoły Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zamościu, z którą połączył się on-line.

We wspólnym śpiewaniu hymnu uczestniczyli także członkowie kierownictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego – wiceministrowie Dariusz Piontkowski, Marzena Machałek, Maciej Kopeć, Włodzimierz Bernacki i Grzegorz Wrochna oraz dyrektor generalny MEN Sławomir Adamiec.

„Szkoła do hymnu” 2020 – podsumowanie

Podziel się cytatem

Reklama

Ze względu na ograniczenia wynikające ze stanu epidemii tegoroczna akcja „Szkoła do hymnu” miała nieco odmienny charakter. Uczniowie i nauczyciele śpiewali hymn przede wszystkim w sposób wirtualny, łącząc się ze sobą za pomocą różnych komunikatorów. Niektórzy uczniowie z klas I-III szkoły podstawowej zaśpiewali wspólnie hymn narodowy jeszcze w ubiegłym tygodniu podczas tradycyjnych lekcji w szkołach.

Łącznie do akcji „Szkoła do hymnu” przyłączyło się w 2020 r. 16 269 szkół, przedszkoli i placówek oświatowych z całego kraju. Najwięcej z województw: mazowieckiego (2 219), śląskiego (1 875), małopolskiego (1 770), wielkopolskiego (1 540), podkarpackiego (1 157) i lubelskiego (1 083).

W każdym z pozostałych w województw w akcji uczestniczyło po kilkaset szkół, przedszkoli i placówek oświatowych. Oto statystyki: łódzkie – 943, dolnośląskie – 875, pomorskie – 842, kujawsko-pomorskie – 758, warmińsko-mazurskie – 709, świętokrzyskie – 672, zachodniopomorskie – 555, podlaskie – 449, opolskie – 442, lubuskie – 380.

Cieszymy się, że do akcji śpiewania hymnu narodowego przystąpiły 134 placówki polonijne. Są to szkoły polskie m.in. z: Wielkiej Brytanii, Francji, Austrii, Belgii, USA, Kanady, Australii, Ukrainy, Litwy i Białorusi.

Szkoły, przedszkola i placówki oświatowe zamieszczały w mediach społecznościowych zaproszenia dla uczniów i nauczycieli oraz relacje ze wspólnego śpiewania hymnu z oznaczeniem #SzkołaDoHymnu. Niektóre placówki dodawały także zdjęcia z przygotowań do Narodowego Święta Niepodległości.

Wspólne śpiewanie hymnu w ubiegłych latach

„Szkoła do hymnu” to kontynuacja akcji MEN z 2019 r. i 2018 r. („Rekord dla Niepodległej”). W ubiegłych latach inicjatywy cieszyły się równie ogromnym zainteresowaniem, zarówno ze strony uczniów, jak i nauczycieli.

Dziękujemy wszystkim za udział w akcji i wspólne odśpiewanie „Mazurka Dąbrowskiego”. Cieszymy się, że w ten sposób społeczności szkolne włączyły się w obchody Narodowego Święta Niepodległości.

2020-11-10 15:11

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

To był zaszczyt!

Niedziela małopolska 27/2021, str. VII

[ TEMATY ]

Światowe Dni Młodzieży

hymn

Biuro Prasowe Archidiecezji Krakowskiej

Uczestnicy projektu nagrali też teledysk

Uczestnicy projektu nagrali też teledysk

Do chóru i orkiestry polskiej wersji hymnu Światowych Dni Młodzieży w Lizbonie przesłuchano kilkaset osób. Wyłonieni szczęśliwcy spotkali się w Krakowie, by nagrać Powietrze już drga. Premiera utworu odbędzie się 24 lipca.

Polska wersja piosenki Ha pressa no ar zostanie zaprezentowana w sanktuarium św. Jana Pawła II w Krakowie w 5. rocznicę otwarcia krakowskich ŚDM. Na koncercie po raz pierwszy zaśpiewany zostanie hymn kolejnego międzynarodowego spotkania katolickiej młodzieży. Premierę będzie miał również teledysk nakręcony m.in. na Wawelu i krakowskim rynku – w miejscach związanych z osobą św. Jana Pawła II – inicjatora Światowych Dni Młodzieży.
CZYTAJ DALEJ

UE zakazuje, aby w korespondencji używać zwrotów „pani” lub „pan”

2025-01-11 15:29

[ TEMATY ]

RODO

płeć

ordoiuris.pl

Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł, że nie jest niezbędne, by klient ujawniał swoją tożsamość płciową decydując się na wybór formy grzecznościowej przy zakupie biletu na pociąg. Zamiast wskazania na formę "Pan" lub "Pani" przewoźnik może używać bardziej ogólnych, inkluzywnych zwrotów.

Z pytaniem prejudycjalnym na temat form grzecznościowych zwróciła się do TSUE francuska Rada Stanu. Ten najwyższy organ sądownictwa administracyjnego we Francji rozpatruje skargę na decyzję regulatora danych osobowych CNIL, który uznał, że wymóg wskazania formy grzecznościowej przy zakupie biletu na pociąg przedsiębiorstwa kolejowego SNCF nie łamie przepisów rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO.
CZYTAJ DALEJ

Czy szkoły wymuszają udział uczniów w zbiorkach WOŚP? Wolontariat uczniowski między dobrowolnością a presją społeczną

2025-01-12 19:55

[ TEMATY ]

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

korepetycje z oświaty

Andrzej Sosnowski

Red.

Andrzej Sosnowski

Andrzej Sosnowski

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to akcja, która od lat budzi ogromne emocje – zarówno pozytywne, jak i negatywne. W szkołach, gdzie idea wolontariatu jest szczególnie promowana, często pojawiają się pytania: czy uczniowie są faktycznie zachęcani do udziału w zbiórkach WOŚP, czy może odczuwają presję, by w nich uczestniczyć?

Niekiedy uczniowie i rodzice zgłaszają obawy, że udział w zbiórkach WOŚP bywa traktowany jako "oczekiwany" lub "mile widziany obowiązek". Pojawiają się sytuacje, w których presja rówieśników, a nawet nauczycieli, prowadzi do poczucia, że brak zaangażowania oznacza brak solidarności. Jak zatem znaleźć równowagę między szczytnym celem a poszanowaniem prawa ucznia do wyboru? Co na to przepisy prawa oświatowego? Co mogą i powinni zrobić rodzice?
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję