Ekspozycję tworzy 30 prac ukazujących piękno natury – piękno stworzenia, które tak naprawdę każdy wrażliwy człowiek ma pod swoimi stopami. Na wystawie prezentowane są różnorodne pastelowe pejzaże, m.in.: „Zachód słońca na Krecie”, „Chmura nad Niemnem”, „Złoty kamień”, „Ścieżki śpiewu” czy „Jesienne nasturcje w Miechowie”.
Na wernisaż, który otworzył dyrektor Muzeum Ziemi Wieluńskiej Jan Książek, przybyli liczni wielbiciele malarstwa artystki i przyjaciele z nadwarciańskich plenerów im. Jerzego Dudy-Gracza organizowanych w Kamionie przez Alinę Siberę.
– Przyroda daje mi wszystko. Jest dla mnie niewyczerpanym źródłem inspiracji. Widzę w niej przepiękną harmonię barw i wielką różnorodność, którą próbuję zatrzymać w kadrze, by patrzący na przedstawiony na obrazie zakątek odkrywali coś dla siebie, by się zatrzymali na chwilę i podziwiali piękno dzieła stworzenia – powiedziała artystka, otwierając wystawę. – Co piękne, musi być dobre – dodała, cytując Platona.
Aneta Jaźwińska studiowała w Ontario College of Art & Design w Toronto i w Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Dyplom z projektowania graficznego rozszerzony o aneks z malarstwa i grafiki warsztatowej obroniła w 1997 r. u prof. Juliana Pałki. Jest członkiem Stowarzyszenia Pastelistów Polskich. Pracowała na Wydziale Grafiki Europejskiej Akademii Sztuk, gdzie prowadziła zajęcia w Pracowni Rysunku i Malarstwa. Pełniła również obowiązki dziekana Wydziału Malarstwa. W 2010 r. uzyskała stopień doktora na Wydziale Grafiki i Malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Jest autorką wielu wystaw indywidualnych w Polsce, Australii, Kanadzie, Danii, Niemczech, Argentynie, Macedonii i we Francji. Brała udział w wielu plenerach, także im. Jerzego Dudy-Gracza w Kamionie nad Wartą.
Do końca stycznia w Galerii PPP należącej do ZPAP Oddział Bielsko-Biała można oglądać wystawę prac autorstwa rodziny Sobierajów. Podczas styczniowego wernisażu wystawy pt. „Rodzinne malowanie”, Wacław Sobieraj podziękował obecnym za przybycie na spotkanie z rodzinną twórczością. – Z naszej strony zaprosiliśmy na tę wystawę syna Bartłomieja, absolwenta ASP w Krakowie, z jego pastelami, oraz wnuki – Małgosię i Piotra, początkujących poszukiwaczy piękna na niwie fotografii. Zaprosiliśmy również młodą skrzypaczkę, Marysię Wieję, córkę Państwa Sadowskich, z którymi koncertuje w Orkiestrze im. Telemanna – podkreślił Wacław Sobieraj. Na wystawie znalazły się pejzaże, portrety, prace ukazujące kwiaty i piękno otaczającego świata. – Zwiedzający galerię mogli oglądać to, co jest treścią naszej codzienności, co staramy się w różny sposób ukazywać w naszych pracach – zaznaczyła małżonka p. Wacława – Urszula Sobieraj. Małżonkowie 2 lata temu obchodzili 40-lecie pracy twórczej. – Aż się prosi, aby ta galeria stała się miejscem integracji nie tylko plastyków, ale szeroko pojętych twórców: poetów, muzyków, aktorów, architektów, fotografików. Dobrze by było spotykać się tutaj i dzielić sobą – dodaje Wacław Sobieraj, wyrażając nadzieję, że chciałby dożyć jubileuszu 50-lecia pracy twórczej i podzielić się dorobkiem całego życia z innymi.
Z okazji rozpoczynającego się Jubileuszu 100-lecia Kościoła Częstochowskiego oraz czasu Peregrynacji Obrazu Matki Bożej Częstochowskiej w archidiecezji, w dniu inauguracji Jubileuszu Roku 2025, arcybiskup Wacław Depo, metropolita częstochowski ustanowił herb archidiecezji. Uroczysta prezentacja herbu miała miejsce na zakończenie pontyfikalnej Mszy świętej w archikatedrze Świętej Rodziny, która obchodziła tego dnia także swą uroczystość patronalną.
Tarcza herbowa podzielona jest na cztery pola: naprzemiennie dwa czerwone i dwa niebieskie, których odcień zaczerpnięto z Obrazu Matki Bożej Częstochowskiej. Cztery części tarczy herbowej nawiązują do czterech regionów duszpasterskich, których tożsamość historyczna, duchowa i kulturowa tworzy w swej różnorodności bogactwo Kościoła Częstochowskiego. Czerwień, odwołująca się do barwy szaty Jezusa, to kolor królewski, nawiązujący do Częstochowy jako Duchowej Stolicy Polski, ale także do męczeństwa Kościoła Częstochowskiego w latach okupacji niemieckiej i komunizmu. Kolor niebieski nawiązuje do szaty Matki Najświętszej i maryjności diecezji, której rys duchowy nakreśla Sanktuarium Jasnogórskie, ale także liczne sanktuaria maryjne, których tak wiele znajduje się na terenie Archidiecezji Częstochowskiej.
Kościół nie przestaje tej prawdy o rodzinie nauczać o niej świadczyć. Kościół musi sam pozostawać wierny prawdzie o ludzkiej rodzinie i miłości. Gdyby od niej odstąpił to Kościół zdradziłby samego siebie – mówił w homilii abp Wacław Depo. Metropolita częstochowski przewodniczył Mszy św. w archikatedrze częstochowskiej Świętej Rodziny z racji rozpoczęcia Roku Świętego 2025 oraz jubileuszu 100-lecia utworzenia diecezji częstochowskiej.
Mszę św. koncelebrowali: bp Andrzej Przybylski, bp Antoni Długosz, licznie zgromadzeni kapłani. W uroczystościach wzięli udział przedstawiciele kapituł: Częstochowskiej Bazyliki, radomszczańskiej, wieluńskiej i zawierciańsko-żareckiej, Wyższe Międzydiecezjalne Seminarium Duchowne w Częstochowie, osoby życia konsekrowanego oraz chór Basilica Cantans.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.