Światowa Organizacja Turystyki: ruch turystyczny w kwietniu spadł o 97 proc.
Ruch turystyczny na świecie z powodu pandemii koronawirusa zmniejszył się w kwietniu o 97 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem 2019 roku - poinformowała w poniedziałek Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO) z siedzibą w Madrycie.
Według tej wyspecjalizowanej agencji ONZ z powodu pandemii Covid-19 w okresie styczeń-kwiecień 2020 roku zanotowano o 180 mln turystów mniej podróżujących po świecie niż w takim samym okresie 2019 roku.
Pomiędzy styczniem a kwietniem bieżącego roku zanotowano 44-procentowy spadek podróży, co oznacza zmniejszenie obrotów sektora o około 195 mld dolarów.
“Najbardziej doświadczonym pandemią regionem świata w tym okresie była Azja i Oceania, gdzie liczba podróży spadła o 51 proc.” - odnotowała UNWTO.
Podziel się cytatem
W poniedziałkowym komunikacie władze organizacji przypomniały o majowym dokumencie UNWTO przewidującym trzy możliwe scenariusze dla światowej branży turystycznej w 2020 roku. Są one uzależnione od eliminowania przez poszczególne kraje obostrzeń związanych z pandemią.
Najbardziej optymistyczna prognoza UNWTO zakłada spadek liczby odbywanych na świecie podróży o 58 proc. Według najgorszego scenariusza zmniejszy się ona o 78 proc.
Eksperci UNWTO wskazali w majowym raporcie, że w konsekwencji ograniczenia ruchu turystycznego wskutek pandemii, liczba osób odbywających zagraniczne podróże w 2020 roku spadnie o 0,85-1,1 mld. W rezultacie miałoby się to przełożyć na utratę wpływów branży na poziomie 0,91-1,2 bln dolarów. (PAP)
Na południowych krańcach diecezji kieleckiej, w panoramie doliny osłoniętej wzniesieniami i przeciętej rzeczką leży wieś parafialna Wrocimowice z okazałym, wręcz miejskim kościołem św. Andrzeja
Jesteśmy na Małopolskim Szlaku Bożogrobców. We Wrocimowicach odnajdziemy wiele pamiątek przeszłości, od grunwaldzkiej chwały, przez bitwę racławicką i pamiątki sakralne z ikonami św. Andrzeja.
Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.
Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
Na Łacinie finansami zajmują się świeccy, a nie proboszcz. "Ksiądz jest od odprawiania Mszy św., spowiadania i ewangelizacji, a nie od zbierania pieniędzy. W naszej parafii działa rada ekonomiczna, mamy księgową – to ich zadanie" – wyjaśnił ks. Radek Rakowski, proboszcz parafii Imienia Jezus w Poznaniu.
Jedną z parafii, której proboszcz postanowił całkowicie zrezygnować z tradycyjnego zbierania pieniędzy na tacę, jest parafia Imienia Jezus w Poznaniu, popularnie zwana Łaciną. Zdaniem proboszcza ks. Radka Rakowskiego dzięki zastąpieniu składania ofiar na tacę formami bardziej przystającymi do współczesności finanse parafii są bardziej transparentne.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.