Kampania „Małżeństwo. Droga naszego życia” rozpoczęła się 26 września br. Akcja ma charakter ogólnopolski, jest prowadzona za pośrednictwem mediów tradycyjnych i społecznościowych. Jednym z elementów akcji jest 30 sekundowy spot pokazujący wartość dzielenia życia ze współmałżonkiem – przechodzenia wspólnie z ukochaną osobą zarówno przez piękne jak i trudne momenty. Kampania została sfinansowana ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości. Działania komunikacyjne trwać będą 3 miesiące i zakończą się w grudniu.
Reklama
Kampania informacyjna powstała w oparciu o badania jakościowe oraz ilościowe zrealizowane przez niezależną firmę badawczą Maison & Partners na zlecenie Fundacji Mamy i Taty. – Większość Polaków (61 proc.) uważa, że godne zaufania są osoby posiadające stabilne życie prywatne, czyli mające rodzinę i żyjące w małżeństwie, a osoby nieczujące odpowiedzialności za bliską osobę są częściej skłonne do popełniania przestępstw (48 proc. badanych) – komentuje Aleksandra Furman z firmy badawczej Maison & Partners. – W opinii badanych, zgodne małżeństwo, w którym oboje rodziców ma kontakt z dzieckiem chroni przed przestępczością (59 proc.), natomiast dzieci z rozbitych rodzin są bardziej niż rówieśnicy narażone na podejmowanie ryzykownych zachowań (51 proc.) – kontynuuje Aleksandra Furman. Zgodnie z hasłem kampanii „Bo żyć dla siebie to za mało”, celem akcji jest promocja małżeństwa jako najbardziej wartościowej formy rodziny dla profilaktyki przestępczości. – Przeanalizowaliśmy liczne polskie oraz międzynarodowe statystyki na temat przestępczości. Wyniki wskazują, że forma rodziny w jakiej wychowują się dzieci ma wpływ na ich późniejsze zachowanie w dorosłości – tłumaczy Marek Grabowski, prezes Fundacji Mamy i Taty. – Jednocześnie, dane pokazują, że zgodne pożycie małżeńskie może uchronić współmałżonków od popełniania czynów przestępczych – mówi Grabowski. – Dlatego jako Fundacja, zdecydowaliśmy się rozpocząć kolejną już kampanię promującą istotę życia w związkach małżeńskich. Aż 59 proc. Polaków uważa, że wiele małżeństw zbyt szybko podejmuje decyzję o rozwodzie. Rozpad związku nie tylko komplikuje życie małżonkom, ale przede wszystkim nieodwracalnie zmienia funkcjonowanie dzieci i ich późniejsze podejście do relacji – podsumowuje Marek Grabowski.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Kampania „Małżeństwo. Droga naszego życia” jest kontynuacją działań Fundacji Mamy i Taty zorientowanych na rzecz wzmocnienia rodziny. Poprzednia kampania informacyjna "Ratuj Rodzinę" dotyczyła problemu rozwodów.
Więcej informacji o obecnej kampanii dostępnych jest na stronie www.malzenstwo.mamaitata.org.pl