Chrześcijanie na całym świecie, a także ludzie niewierzący włączają się dziś w papieską inicjatywę, jaką jest „minuta dla pokoju” na świecie. Wierzących Franciszek prosił o chwilę modlitwy, a niewierzących o refleksję nad stanem światowego pokoju.
Papieska inicjatywa upamiętnia historyczną modlitwę o pokój na Bliskim Wschodzie, w której 5 lat temu na zaproszenie Franciszka uczestniczyli w Watykanie prezydenci Izraela i Palestyny oraz patriarcha Bartłomiej. „Było to ważny moment zachęty dla wszystkich, którzy pragną budować pokój, ale sytuacja na świecie sprawia, iż mogą ulec zniechęceniu” – mówi o. David Jaeger, franciszkanin z Kustodii Ziemi Świętej.
"Ojciec Święty przez konkretny gest pokazał, że inny świat jest możliwy i że to w rękach ludzi leży zmiana naszej rzeczywistości. Dlatego też modlimy się do Boga, aby zmienił serca ludzi – mówi Radiu Watykańskiemu o. David Jaeger. – Niestety od tej historycznej modlitwy na Bliskim Wschodzie niewiele się zmieniło. Wszyscy wiemy, co się dzieje. I właśnie dlatego, że jest stagnacja, nie możemy ustawać w usilnej modlitwie i świadectwie, po to właśnie, by uległy przemianie serca ludzi, od których zależą losy świata. Papież Franciszek w intencji pokoju na Bliskim Wschodzie modlił się wraz z przedstawicielami Katolickiej Odnowy Charyzmatycznej z całego świata, których przyjął na audiencji. Na zakończenie spotkania poprosił ich o minutę modlitewnej ciszy w intencji pokoju".
O tym, że relacje pomiędzy mieszkańcami Ziemi Świętej powinny być obrazem Bożej obecności i zażyłości z Nim, a modlitwa o pokój dla Jerozolimy jest w istocie wołaniem o pokój dla całego świata, mówił kard. Pierbattista Pizzaballa w przesłaniu do uczestników międzynarodowej konferencji „Proście o pokój dla Jeruzalem (Ps 122,6)”, zorganizowanej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II.
Łaciński patriarcha Jerozolimy przypomniał, że biblijne wołanie o pokój dla Jeruzalem to apel niezwykle aktualny, w kontekście złożonej i problematycznej sytuacji w Ziemi Świętej. Podkreślił, że pokój czymś więcej, niż tylko jedną z wartości, o którą troszczą się wyznawcy Chrystusa.
„Projektowana nowa regulacja określana jest mianem związku partnerskiego i dotyczyć ma po pierwsze związków, które od dawna określane są w polskiej nomenklaturze prawnej mianem konkubinatu, jako mającego cechy stałości, opartego na współżyciu stron związku kobiety i mężczyzny. Jednak, po drugie, instytucja związku partnerskiego stanowić ma jednocześnie ramy prawne dla związków dwóch osób tej samej płci” - piszą członkowie Rady Społecznej przy Arcybiskupie Poznańskim w oświadczeniu w sprawie regulacji związków partnerskich.
Według nauczania Kościoła katolickiego, małżeństwo nie jest tylko ludzką instytucją, lecz wyrazem woli Bożej i ma swój początek w akcie stworzenia człowieka. Bóg stworzył człowieka jako mężczyznę i kobietę - jako „męża” i „mężatkę” (tłum. Cylkow; Lepiej oddają to określenia mężczyzny i kobiety w innych językach: np. czeskim: muž i žena czy rosyjskim: mużczina i żenszczina.) - jedno ze względu na drugie (Rdz. 1,27). „Dlatego opuści człowiek ojca i matkę, a połączy się z żoną swoją, i będą dwoje jednym ciałem”. Jedność ciał oznacza intencję prokreacji dla stworzenia rodziny, a także wspólnotę ducha i złączenie osobistych losów. W kulturze judeochrześcijańskiej komplementarność płci i płodność należą więc do samej natury instytucji małżeństwa. Dlatego małżeństwo nie jest dostępne dla osób tej samej płci. Chrystus wyniósł małżeństwo między ochrzczonymi do godności sakramentu. Zaakcentował też jeszcze bardziej oryginalny zamysł Boży, podkreślając nierozerwalność małżeństwa: „Co więc Bóg złączył, niech człowiek nie rozdziela” (Mt 19,6).
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.