Reklama

Wiadomości

Dziewiąta wyprawa na Planetę Energii wystartowała!

Planeta Energii po raz dziewiąty zaprasza uczniów i nauczycieli polskich szkół podstawowych do wspólnej zabawy.

[ TEMATY ]

spotkanie

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Planeta Energii to autorski program edukacyjny Grupy Energa, który powstał z myślą o najmłodszych. Jego celem jest propagowanie wiedzy o energii elektrycznej oraz odpowiedzialnym i bezpiecznym korzystaniu z prądu. W ramach programu dzieci dowiadują się, czym jest prąd i skąd się bierze oraz jakie są źródła energii. Poznają też zasady bezpiecznego użytkowania urządzeń elektrycznych oraz prawidłowego zachowania się w pobliżu obiektów energetycznych. Uczą się także, jak racjonalnie i przyjaźnie dla środowiska korzystać z energii elektrycznej.

Grupa Energa realizuje swój sztandarowy program edukacyjny już od 9 lat. W 2018 roku przeszedł on gruntowną przebudowę. Aby docierać do jak najszerszego grona dzieci, rodziców i nauczycieli, ideę wędrownego miasteczka, odwiedzającego ograniczoną liczbę miejscowości, zastąpiła ogólnodostępna platforma internetowa. Dzieci mogą na niej wziąć udział w interaktywnej przygodzie sympatycznych Energoludków i ekipy ratunkowej z Ziemi, wspólnie poszukujących baterii wiedzy, aby przywrócić Planecie Energii zasilanie utracone w skutek kosmicznej katastrofy. Wszystkiemu towarzyszy konkurs na najciekawsze sprawozdanie z realizacji lekcji o energii oraz działanie dodatkowe, dotyczące jednego ze wskazanych tematów. Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody, w tym m. in. wizyta dr Tomasza Rożka, ambasadora programu, fizyka i znanego popularyzatora nauki.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

W tym roku organizatorzy chcą szczególną uwagę poświęcić właśnie nauczycielom. Oprócz już dostępnych i zaktualizowanych na okoliczność IX edycji materiałów dostępnych na stronie www.planetaenergii.pl, mają też niespodziankę – wychowawcy zwycięskich i wyróżnionych klas we wrześniu zostaną zaproszeni do Gdańska na dwudniowe warsztaty pod nazwą „Akademia Planety Energii”.

– Jednym z głównych czynników wpływającym na jakość nauczania jest właściwy przekaz do i odbiór informacji od ucznia. Dlatego podczas warsztatów chcemy podzielić się z nimi praktycznymi metodami atrakcyjnego przekazywania wiedzy o abstrakcyjnych dla dziecka tematach. Oprócz solidnej dawki wiedzy i umiejętności 25 nauczycieli, laureatów nagród głównych i dodatkowych oraz wyróżnień tegorocznej edycji Planety, otrzyma także materiały dydaktyczne i certyfikat ukończenia Akademii Planety Energii – podkreśla ambasador programu Planeta Energii, dr Tomasz Rożek.

Na Planecie Energii każdy jest zwycięzcą

IX edycji programu towarzyszy konkurs na najciekawsze sprawozdania z lekcji i działania dodatkowe dotyczące jednego z tematów, którym poświęcone są poszczególne krainy wirtualnej Planety Energii (np. oszczędzanie prądu czy elektrośmieci). Organizatorzy nie narzucają żadnych ograniczeń co do formy czy treści prac. Liczy się przede wszystkim kreatywność w przekazywaniu ważnej i potrzebnej każdemu wiedzy.

Reklama

Na klasy, które przygotują trzy najlepsze sprawozdania, czekają atrakcyjne nagrody główne: oprócz zaproszeń dla wychowawców klas do udziału w wspomnianej Akademii Planety Energii wręczone zostaną czeki na 10 tys. zł do wykorzystania na cele edukacyjne, lekcja poprowadzona przez dr Tomasza Rożka, zestaw nagród rzeczowych dla każdego z uczniów. Wśród biorących udział w konkursie klas organizatorzy wyłonią też laureatów nagród dodatkowych i wyróżnień.

Warunkiem udziału w konkursie jest rejestracja na platformie Planety Energii, a dla już zarejestrowanych zgłoszenie udziału w konkursie poprzez adres e-mail konkurs@planetaenergii.pl. Warto to zrobić, ponieważ niezależnie od ostatecznych wyników konkursu, każda zarejestrowana klasa, która złoży w terminie sprawozdanie z działań konkursowych, otrzyma nagrody gwarantowane: zestaw atrakcyjnych gadżetów dla każdego dziecka oraz certyfikaty uczestnictwa w programie.

Na rejestrację klas i nadesłanie sprawozdań organizatorzy czekają do 27 maja 2019 roku.

2019-04-04 10:44

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Niespokojni nadzieją na dorocznych rekolekcjach

[ TEMATY ]

rekolekcje

spotkanie

nadzieja

Biuro Prasowe Jasnej Góry

Ogólnopolskie Rekolekcje dla osób stanu wolnego poszukujących męża lub żony, zorganizowane w grupie „Niespokojni Nadzieją”, odbyły się w dniach 20-21 czerwca na Jasnej Górze. Poprowadził je o. Antonello Cadeddu, założyciel Wspólnoty Przymierze Miłosierdzia. Hasłem przewodnim były słowa: „Odwagi, Ja jestem, nie bójcie się!”.

„Jestem bardzo szczęśliwy, że tu przyjechałem, ponieważ wykorzystałem ten moment, żeby zawierzyć siebie, ale także całe Przymierze Miłosierdzia Matce Bożej – wyznał o. Antonello Cadeddu - Jestem też szczęśliwy, że mogłem z tymi wszystkimi osobami przeżyć przez dwa dni te rekolekcje. To były dni bardzo piękne” Podziel się cytatem
CZYTAJ DALEJ

Czy szkoły wymuszają udział uczniów w zbiorkach WOŚP? Wolontariat uczniowski między dobrowolnością a presją społeczną

2025-01-12 19:55

[ TEMATY ]

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

korepetycje z oświaty

Andrzej Sosnowski

Red.

Andrzej Sosnowski

Andrzej Sosnowski

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to akcja, która od lat budzi ogromne emocje – zarówno pozytywne, jak i negatywne. W szkołach, gdzie idea wolontariatu jest szczególnie promowana, często pojawiają się pytania: czy uczniowie są faktycznie zachęcani do udziału w zbiórkach WOŚP, czy może odczuwają presję, by w nich uczestniczyć?

Niekiedy uczniowie i rodzice zgłaszają obawy, że udział w zbiórkach WOŚP bywa traktowany jako "oczekiwany" lub "mile widziany obowiązek". Pojawiają się sytuacje, w których presja rówieśników, a nawet nauczycieli, prowadzi do poczucia, że brak zaangażowania oznacza brak solidarności. Jak zatem znaleźć równowagę między szczytnym celem a poszanowaniem prawa ucznia do wyboru? Co na to przepisy prawa oświatowego? Co mogą i powinni zrobić rodzice?
CZYTAJ DALEJ

Autobiografia Papieża z Polskim wątkiem

2025-01-12 17:43

[ TEMATY ]

papież Franciszek

Vatican Media

Papież opowiada o tym, że jego dziadkowie i ojciec mieli płynąć statkiem, który zatonął w drodze do Argentyny w 1927 roku. Ta katastrofa była określana jako włoski „Titanic”. Wiele osób wtedy zginęło. Dziadkowie i tata przyszłego Papieża wykupili bilety, ale nie odpłynęli tym statkiem, bo jeszcze nie sprzedali wszystkiego we Włoszech i musieli odłożyć podróż. „Dlatego tu teraz jestem” – skomentował Franciszek w swej autobiografii.

„Moi dziadkowie i ich jedyny syn, Mario, młody człowiek, który został moim ojcem, kupili bilet na tę długą przeprawę, na statek, który wypłynął z portu w Genui 11 października 1927 roku, zmierzając do Buenos Aires. Ale nie wzięli tego statku (...) Nie udało im się na czas sprzedać tego, co posiadali” – pisze Papież Franciszek w swej autobiografii. Dodaje, że wbrew sobie, rodzina Bergoglio była zmuszona w ten sposób do wymiany biletów i odłożenia wyjazdu do Argentyny. „Nie wyobrażacie sobie, ile razy dziękowałem Opatrzności Bożej. Dlatego tu teraz jestem” – pisze Ojciec Święty w swej autobiografii.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję