Kraków: Karmelitańskie Spotkania z Muzyką Organową z oblubieńcem NMP
Już we wtorek, 19 marca, w uroczystość św. Józefa o godz. 19:30 w kościele Karmelitów Bosych przy ul. Rakowickiej 18 w Krakowie odbędzie się trzeci koncert w ramach festiwalu „Karmelitańskie Spotkania z Muzyką Organową”.Wystąpi jeden z najwybitniejszych polskich organistów, improwizator i znawca budownictwa organowego – prof. Julian Gembalski z Katowic.
W programie znajdą się utwory o tematyce wielkopostnej, m.in. Jana Sebastiana Bacha, Moritza Brosiga, Władysława Żeleńskiego czy Krzysztofa Grzeszczaka, a przede wszystkim mistrzowskie improwizacje profesora. Koncert odbędzie się po Mszy św. w uroczystość św. Józefa, głównego patrona miasta Krakowa. Cudowny obraz Oblubieńca Maryi znajduje się w kościele Karmelitów Bosych.
Festiwal „Karmelitańskie Spotkania z Muzyką Organową” obejmuje siedem koncertów w ciągu roku, z których każdy związany jest z konkretnym okresem roku liturgicznego, a także obchodzonymi w zakonie Karmelitów Bosych uroczystościami.
Zgodnie z ideą festiwalu, po koncertach odbywają się spotkania z zaproszonymi artystami – tak będzie i w przypadku koncertu prof. Gembalskiego.
We wtorek, 3 września zapraszamy do bazyliki licheńskiej na koncert organowy w wykonaniu prof. zw. dr hab. Juliana Gembalskiego, który rozpocznie się o godzinie 20.00.
Na największych organach w kraju profesor zaprezentuje utwory J. S. Bacha (Fantazję i fugę (improwizowaną) c-moll, BMW 562) i L. Boelmanna (Suitę Gotycką - op. 25) oraz dwie własne improwizacje: Wariacje chorałowe na temat pieśni maryjnej i Suitę licheńską.
Ojciec Święty otrzymał od niemieckiego koncernu Mercedes-Benz nowoczesne, ręcznie wykonane papamobile klasy G. Popołudniu przekazał je Papieżowi dyrektor koncernu Ola Källenius wraz ze współpracownikami.
Nowoczesne papieskie auto, to prezent z okazji zbliżającego się Roku Jubileuszowego. Wyprodukowane specjalnie dla Papieża i wyposażone w napęd elektryczny, zostało mu przekazane w Watykanie przez delegację koncernu Mercedes-Benz, w skład której – na wyraźne życzenie papieża – oprócz dyrekcji i CEO koncernu Oli Källeniusa weszli specjaliści, którzy pracowali przy produkcji tego wyjątkowego pojazdu.
Odbudowa paryskiej katedry Notre Dame po pożarze z 2019 roku trwała pięć lat; pracowało przy niej ponad 2 tys. specjalistów, rzemieślników i robotników. Koszt prac wyniósł około 700 mln euro, a datki napłynęły z całego świata.
15 kwietnia 2019 r. świat wstrzymał oddech, gdy 850-letnia katedra stanęła w płomieniach. Ogień objął XIX-wieczną iglicę, dach (pokrycie z ołowiu, więźba dachowa - z drewna) i część kamiennego sklepienia (w nawie głównej, na skrzyżowaniu z transeptem i w północnej części transeptu).
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.