Reklama

Polska

Ogólnopolska konferencja Caritas nt. fundraisingu

[ TEMATY ]

Caritas

konferencja

Caritas

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Jak skutecznie pozyskiwać fundusze na działalność charytatywną? To pytanie zadaje sobie wiele organizacji pożytku publicznego. Konferencja poświęcona temu tematowi dla dyrektorów i pracowników Caritas z całej Polski odbyła się od 7 do 8 lutego w Zielonej Górze. „Fundraising – profesjonalne metody pozyskiwania funduszy dla Caritas w Polsce” – pod takim hasłem odbyła się ogólnopolska konferencja zorganizowana przez Caritas diecezji zielonogórsko-gorzowskiej. W dwudniowym seminarium wzięło udział udział 55 osób z 25 oddziałów Caritas z całej Polski.

Szkolenie poprowadzili specjaliści z Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Termin „fundraising” powstał z połączenia dwóch angielskich słów: „fund” (fundusze) i „raising” (zbieranie) i oznacza pozyskiwanie funduszy głównie na cele charytatywne i publiczne. – Istotą fundraisingu jest budowanie wieloletnich, stabilnych relacji z otoczeniem: urzędami, sponsorami, członkami organizacji i jej darczyńcami – wyjaśnia Robert Kawałko, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej metodę fundraisingu wykorzystuje od pewnego czasu w swojej działalności. Potrzebę poszukiwania nowych rozwiązań wymusza życie. Coraz więcej osób przychodzi po pomoc, a kiedy każdy podkreśla, że jest kryzys, coraz trudniej uzyskać pozyskać darczyńców. – Naszym podstawowym celem jest pomoc jak największej ilości osób i dlatego zależy nam na coraz bardziej profesjonalnym pozyskiwaniu darczyńców. Oprócz osób, które pomagają nam w pojedynczych akcjach np. przed świętami, ważne jest, abyśmy mieli stałych darczyńców, którzy widzą w sobie potrzebę pomocy regularnej pomocy przez cały rok np. poprzez stałe zlecenie z rachunku bankowego – wyjaśnia Anna Maria Fedurek, rzecznik diecezjalnej Caritas. A dyrektor zielonogórsko-gorzowskiej Caritas przypomina, że fundusze pozyskiwane od darczyńców to możliwość realizacji misji Caritas: – Dla nas jest ważny człowiek, a motywacją jest miłość do Boga i bliźniego, po prostu Ewangelia.

Co może dać fundraising Caritas? – Wolność od zmartwień o pieniądze, czyli możliwość skupienia się na tym do czego ta organizacja została powołana – wyjaśnia Robert Kawałko, wiceprezes PSF i dodaje: – Wiele organizacji funkcjonuje z dnia na dzień, myśląc tylko o tym, jak utrzymać budynek i zapewnić pensje dla pracowników, a to błąd. Fundraising to szansa na to, że organizacja zacznie działać systemowo i nikt nie będzie się zastanawiał, kogo dziś odprawić z kwitkiem, ale jak skutecznie pomóc.

Uczestnicy konferencji zapoznali się z ideą, zasadami, metodami, strategią i planowaniem pozyskiwania funduszy. W spotkaniu uczestniczył także przedstawiciele Caritas Kościoła greckokatolickiego. – Wszyscy pomagamy ludziom, a ta konferencja ma nam pomóc lepiej działać – zauważa ks. Robert Rosa z Caritas greckokatolickiej diecezji wrocławsko-gdańskiej.

Organizatorem konferencji był Caritas diecezji zielonogórsko-gorzowskiej oraz Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu z siedzibą w Krakowie.

2013-02-09 15:10

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Caritas Polska otrzyma ponad 700 tys. zł od sieci sklepów Biedronka

[ TEMATY ]

Caritas

sklep

Na początku września klienci Biedronki mogli włączyć się w nową odsłonę akcji „Gang Świeżaków 2”, zatytułowaną „Codziennie możemy zrobić coś dobrego”. Przychód ze sprzedaży maskotek tzw. "świeżaków" wyniósł w tych dniach 714 662 zł i zostanie przekazany w całości na rzecz Caritas Polska, która przeznaczy zebrane środki na przeciwdziałanie marnowaniu żywności.

- Przekazanie przychodu ze sprzedaży Świeżaków jest kolejnym ważnym elementem wieloletniej współpracy Biedronki z Caritas. Sieć realizuje wspólne akcje z Caritas diecezjalnymi od 2006 r. Z okazji Dnia Dziecka – co roku – Jeronimo Martins Polska S.A. z Caritas lokalnymi organizuje, z myślą o najmłodszych podopiecznych, Ogólnopolskie Festyny Rodzinne "Bądźmy razem", przekazując najbardziej potrzebującym tysiące paczek i upominków. Paczki przygotowywane są też dla dzieci objętych opieką Caritas z okazji Mikołajek, a także małych pacjentów warszawskich szpitali w Światowy Dzień Chorego. Od początku współpracy z Caritas w Polsce Jeronimo Martins Polska S.A. przekazało ponad 1,3 mln paczek - informuje na swoim portalu Caritas Polska.
CZYTAJ DALEJ

Dołącz do Cichej Procesji

2025-03-05 14:01

plakat organizatorów

    W najbliższą sobotę, 8 marca po raz piąty ulicami starego Krakowa i Kazimierza przejdzie Cicha Procesja.

Jej uczestnicy przejdą uliczkami starego Krakowa i Kazimierza przejdzie po raz kolejny „Cicha Procesja w Krakowie”, polska (i jedyna zagraniczna) edycja słynnej amsterdamskiej Stille Omgang. W tym roku dodatkowo wydarzenie poprzedzi wykład ze slajdami na temat procesji, jej historii i najcenniejszych budowli sakralnych Holandii.
CZYTAJ DALEJ

Ks. Piotr Potyrała w prezydium Caritas Polska

2025-03-07 11:00

Fot. Roman Lac

ks. dr Piotr Potyrała

ks. dr Piotr Potyrała

Nowa funkcja jest wyrazem uznania dla pracy ks. Piotra Potyrały na rzecz osób najbardziej potrzebujących oraz jego wkładu w rozwój działań charytatywnych nie tylko na terenie diecezji rzeszowskiej, ale także w całym kraju i poza jego granicami. Włączenie go w skład prezydium Caritas Polska otwiera nowe możliwości współpracy w zakresie niesienia pomocy na jeszcze szerszą skalę, a także promowania ewangelicznego modelu pomagania bliźnim w potrzebie, który jest realizowany od początku istnienia Caritas Diecezji Rzeszowskiej.

W Caritas Diecezji Rzeszowskiej ks. Piotr Potyrała pełni posługę od 2012 r. Jest także konsultorem Komisji Charytatywnej Konferencji Episkopatu Polski.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję