Franciszek o ludzkiej ekonomii, służącej człowiekowi
Papież Franciszek przyjął na audiencji grupę przedsiębiorców uczestniczących w spotkaniu poświęconym refleksji nad encykliką „Laudato sí”. Wydarzenie to zbiega się ze Światowym Dniem Modlitw o Ochronę Stworzenia.
Ojciec Święty wskazał na postać św. Franciszka z Asyżu, który jest w najwyższym stopniu wzorem troski o to, co słabe oraz patronem ekologii integralnej. Dla niego bowiem każdy kontakt z człowiekiem i ze stworzeniem był spotkaniem z Bogiem Stworzycielem. Z wiary więc wypływała jego misja na rzecz sprawiedliwości, pokoju i szacunku do stworzenia.
"Także każdy z nas odpowiedzialny jest za drugiego i za przyszłość naszej planety – mówił Papież. – Tak samo, ekonomia powinna służyć człowiekowi, nie wykorzystywać go i nie okradać z bogactw naturalnych. Każdy z nas jest wezwany do tego, aby wykorzystywać możliwości, które daje nam technologia, by dobrze korzystać z dóbr naturalnych, wpierając w szczególności kraje najbardziej dotknięte ubóstwem i degradacją, aby wzmocnić je na drodze rozważnej i integralnej odnowy i rozwoju. ”
Franciszek zachęcił wszystkich, którzy uznają się dziećmi Boga do podjęcia działań, które przyczynią się do tego, że wszyscy będziemy mogli uczestniczyć w sprawiedliwym podziale dóbr naturalnych.
Szkolne Koło Caritas z Zespołu Szkół w Rzepinie wzięło udział w projekcie Powietrze i Klimat – Dobro Wspólne.
- Uczniowie zrzeszeni w naszym SKC doskonalą swoje umiejętności biorąc udział w licznych szkoleniach. Ostatnio wielu z nich ukończyło kurs animatora ekologicznego, który został zorganizowany przez Światowy Ruch Katolików na Rzecz Środowiska. Owocem tego zaangażowania oraz szkolenia dla opiekunów Szkolnych Kół Caritas był udział w projekcie Powietrze i Klimat – Dobro Wspólne – mówi ks. Damian Wierzbicki.
„Jezus, widząc tłumy, wyszedł na górę. A gdy usiadł, przystąpili do Niego Jego uczniowie” (Mt 5,1) – takimi słowami ewangelista Mateusz wprowadza czytelnika do wysłuchania Jezusowego Kazania na górze, które rozpoczyna się ośmioma błogosławieństwami. Ta sama mowa u Łukasza wprowadzone została zupełnie inaczej: „Zeszedł z nimi na dół i zatrzymał się na równinie” (Łk 6,17). Tak jawna rozbieżność – Mateuszowa góra i Łukaszowa równina – przez wieki budziła konsternację biblistów. Próbowano wyjaśniać ją na wiele sposobów.
Jedni dowodzili, że zwyczajem wędrownych nauczycieli było powtarzanie tych samych nauk w różnych okolicznościach. Można więc z powodzeniem przyjąć, że Jezus powtarzał błogosławieństwa nie tylko na górze czy równinie, ale także w domach, synagodze czy świątyni. Inni twierdzili, że zamiarem Mateusza było ukazanie Jezusa jako nowego Mojżesza. Skoro Mojżesz wyszedł na górę, być narodowi wybranemu dać Dekalog, tak Jezus jako nowy Mojżesz wychodzi na górę, by rodzącemu się Kościołowi, dać przykazanie miłości bliźniego. Najnowsza propozycja biblistów każe sięgnąć do aramejskiego tła wygłoszenia mowy. W języku Jezusa słowo taurah oznacza zarówno „górę”, jak i „pole”. Wydaje się, że ten właśnie termin stoi u podstaw obydwu przekładów. Można więc uniknąć konsternacji spowodowanej różną lokalizacją Jezusowego kazania.
Toruński ratusz rozwiązał w sobotę wieczorem zgromadzenie przeciwników aborcji z powodu kontrowersyjnego baneru. Uczestnicy comiesięcznego Publicznego Różańca w intencji Odnowy Narodu Polskiego uznali, że pogwałcone zostało ich konstytucyjne prawo zgromadzeń i nie rozeszli się.
Andrzej Rabuszak z Urzędu Miasta Torunia kilka razy wzywał organizatorów zgromadzenia do zwinięcia jednego z banerów, na którym przedstawiony był płód usunięty w wyniku aborcji. Organizatorzy nie zastosowali się, więc urzędnik rozwiązał zgromadzenie.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.