Patrie solowe wykonały Elżbieta Mazur (sopran) – solistka Opery Śląskiej i Katarzyna Suska (mezzosopran) – solistka Teatru Wielkiego Opery Narodowej. Akompaniament zapewnił Przemysław Kmieć, a koncert prowadził ks. Łukasz Połacik.
Utwory wykonywane na chwałę Boga i Maryi unosiły serca zebranych ku niebu, otwierając je na piękno, dobro i miłość. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują „Alleluja” z oratorium „Mesjasz” Georga F. Händela w wykonaniu połączonych chórów oraz kompozycja Włodzimierza Krawczyńskiego „Ave Maria” dedykowana abp. Wacławowi Depo zaprezentowana przez Katarzynę Suską. Zgromadzonych w świątyni o swej duchowej jedności zapewnił Ksiądz Arcybiskup. W tym duchu administrator parafii katedralnej ks. prał. Stanisław Gębka przypomniał, że koncert wpisuje się w obchody 100-lecia istnienia. Stąd więc wyraził nadzieję, że przyczyni się do umocnienia wiary: – Niech ten koncert będzie wyrazem waszej wiary i wdzięczności za Kościół, za parafię, w której przyjęliśmy chrzest, i za parafię, w której żyjemy. Niech Bóg będzie uwielbiony.
Katedralne Spotkania Chórów zorganizowane przez Chór Archikatedry Częstochowskiej i Wyższego Instytutu Teologicznego w Częstochowie Basilica Cantans objął patronatem honorowym abp Wacław Depo, a jednym z patronów medialnych był Tygodnik Katolicki „Niedziela”. Na zakończenie cel tej inicjatywy wyjaśnił Włodzimierz Krawczyński: – Ten kościół jest predysponowany do potężnych form. Dlatego odbywają się tu Katedralne Spotkania Chórów. Istotne jest również to, aby chórzyści śpiewali przy ołtarzu i chwalili Boga pieśnią, i robili to coraz lepiej.
Beata Pieczykura

Pomóż w rozwoju naszego portalu