Na pl. Piłsudskiego w Warszawie powstało miasto namiotów z różnorodną ofertą dla uczestników tego wyjątkowego wydarzenia. Jednym z nich był namiot debat, gdzie ludzie showbiznesu (m.in. Ksawery Szlenkier, Dariusz Kowalski), działacze społeczni (m.in. Katarzyna i Paweł Maciejewscy) i politycy (m.in. minister Henryk Kowalczyk, poseł Robert Telus) rozmawiali na tematy związane z abstynencją, czy potencjałem rodziny jako główną przestrzenią kształtowania młodego, odpowiedzialnego człowieka.
Wielką atrakcją był namiot z interaktywną wystawą na temat sługi Bożego ks. Franciszka Blachnickiego, gdzie zwiedzający mogli lepiej poznać zarówno osobę, jak i przesłanie założyciela Ruchu Światło-Życie oraz Krucjaty Wyzwolenia Człowieka.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Na uczestników happeningu czekał też namiot zabaw dla dzieci, a także namiot adoracji Najświętszego Sakramentu. Całość wydarzenia skupiała się jednak przede wszystkim na głównej scenie, gdzie oprócz występów znanych artystów, przedstawiano Świadków Wolności, czyli św. Jana Pawła II, bł. Karolinę Kózkównę, ks. Blachnickiego i Helenę Kmieć. Finałowym punktem było Widowisko Artystyczne, w które zaangażowali się nie tylko artyści, ale również widownia.
Reklama
Organizatorzy i Ambasadorzy zapewniają, że to, co działo się w stolicy w minioną sobotę jest jedynie początkiem łączącym trzeźwość i doskonałą zabawę. Po Warszawie przyjdzie czas na inne miasta, gdzie lokalnie będzie rozbrzmiewał przekaz nawołujący do samodzielnego myślenia. 23 września Polscy pokazali, że temat ten jest ważny i chcą świadomie kreować rzeczywistość. Do tego samego zapraszają Ambasadorzy kampanii promującej trzeźwość i abstynencję, czyli m.in. Aleksandra Socha, Paweł Zagumny, Krzysztof Hołowczyc, Radosław Pazura i Dorota Chotecka-Pazura Jacek Weigl, Arkadio, Sławomir Szmal, Dariusz Kowalski, Monika i Marcin Gomułkowie, Agnieszka Musiał, Ksawery Szlenkier i Małgorzata Buczkowska-Szlenkier, Jacek Pulikowski, Brygida Grysiak, Natalia Niemen, Weronika Kostrzewa, Mariusz Siebert, Joanna Mazur i Michał Stawicki, Jan Budziaszek czy Marcin Kwaśny.
Zamiast końca świata przyszedł czas na zmianę myślenia na temat trzeźwości w Polsce – mówi Andrzej Dubiel, rzecznik prasowy kampanii społecznej „Nie piję, bo kocham” – istotą przekazu jest pokazanie, że życie w trzeźwości to wolność, a nie jej brak – myślmy samodzielnie, a nie tak jak chcą tego reklamy.
Kampania społeczna „Nie piję bo kocham” realizowana ze środków Narodowego Programu Zdrowia 2016-2020.