Wieczorami na wieżowcu PZU w Warszawie ukazuje się portret św. Jan Pawła II oraz Papieża Franciszka. W ten sposób największy polski ubezpieczyciel wita pielgrzymów przybywających do Polski
Wieżowiec głównej siedziby PZU SA. znajduje się przy alei Jana Pawła II w Warszawie. Ulica ta kojarzy się z 2 kwietnia 2005 roku, gdy kilkukilometrowa aleja tonęła w zniczach i kwiatach.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
- Chcemy uczcić pamięć o wielkim człowieku, bez którego nie mielibyśmy okazji gościć w Polsce pielgrzymów z całego świata. Oddajemy hołd Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II, który zapoczątkował piękną tradycję Światowych Dni Młodzieży - mówi "Niedzieli" Michał Krupiński, prezes zarządu PZU SA.
Portret na wieżowcu PZU pojawia późnymi wieczorami i można go podziwić przez całą noc. Janowi Pawłowi II i Franciszkowi towarzyszą hasła witające pielgrzymów, które są wyświetlane w kilku językach. - Uważam, że dziedzictwo religijne, a zwłaszcza postać św. Jana Pawła II jest częścią naszej pięknej narodowej tożsamości - podkreśla Krupiński.
Reklama
Powszechny Zakład Ubezpieczeń jest oficjalnym ubezpieczycielem Światowych Dni Młodzieży. PZU nie tylko ubezpiecza pielgrzymów przybywających do Polski, ale wspiera inicjatywy kulturalne towarzyszące ŚDM oraz sponsoruje wodę dla gości i kamizeli odblaskowe dla wolontariuszy. Przygotowano 5 milionów butelek wody, która będzie rozdawana w Krakowie. - To okazja do promocji Polski, Polaków, polskiej gościnności - mówi Krupiński.
PZU wspiera też ekspozycję w Pawilonie Polskim przy Wawelu i w strefie pielgrzyma na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie, a w krakowskim Muzeum Narodowym wystawę pt. "Maria Mater Misericordiae" ("Maria Matka Miłosierdzia"). Pielgrzymi mogą podziwiać zbiór blisko 100 dzieł z okresu od XIV do XVIII wieku.
PZU uruchomiło specjalną wielojęzyczną infolinię dla zarejestrowanych i ubezpieczonych pielgrzymów, zwłaszcza z zagranicy (+48 22 505 17 15). Pod tym numerem goście uzyskają wszelkie potrzebne informacje i wsparcie w kłopotliwych sytuacjach. - Światowe Dni Młodzieży to wydarzenie religijne, ale też okazja do promocji Polski. Jako partner strategiczny jesteśmy dumni z tego, że możemy pomóc - mówi prezes PZU.