Reklama

Polska

Kampania "Kropla Miłosierdzia" na ŚDM

"Głodnych nakarmić", "chętnie urazy darować", "modlić się za żywych i umarłych" - to hasła najnowszej kampanii społecznej stołecznego Centrum Myśli Jana Pawła II, które znaleźć można na przystankach i słupach reklamowych oraz w komunikacji miejskiej dwóch największych polskich miast. Akcja "Kropla Miłosierdzia" skierowana jest nie tylko do uczestników Światowych Dni Młodzieży, ale także przyjmujących pielgrzymów mieszkańców Warszawy i Krakowa, a także turystów.

[ TEMATY ]

ŚDM w Krakowie

Stepan Popov/Fotolia.com

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Idea kampanii wpisuje się w ogłoszony przez papieża Franciszka Jubileuszowy Rok Miłosierdzia. Kampania „Kropla Miłosierdzia” została przygotowana dla młodzieży biorącej udział w 31. Światowych Dniach Młodzieży. Jej przesłanie skierowane jest także do mieszkańców i turystów odwiedzających stolicę i miejsce wydarzeń centralnych ŚDM.

Motywem przewodnim projektu jest woda. Woda niesie ze sobą głębokie przesłanie: symbolizuje życie, czystość, a także oczyszczenie i zaspokojenie. Podobnie miłosierdzie. Miłosierdzie raz przyjęte procentuje i niejednokrotnie jest oddawane dalej ze zdwojoną siłą.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

"'Kropla Miłosierdzia' proponuje refleksję na kilku poziomach. Do jej realizacji wybrane zostały fragmenty przemówień i dokumentów św. Jana Pawła II oraz "Dzienniczka" św. s. Faustyny Kowalskiej, które najlepiej wyjaśniają, w jaki sposób Ci święci rozumieli poszczególne uczynki miłosierdzia" - mówi KAI Joanna Korzeniewska, rzeczniczka Centrum Myśli Jana Pawła II.

Jak wskazują inicjatorzy akcji, mottem przewodnim kampanii są akty miłosierdzia, wypływające z nauki Kościoła katolickiego: uczynki miłosierdzia względem ciała i duszy. "Spełniając uczynki miłosierdzia wyrażamy miłość wobec drugiego, stajemy się bohaterami, uczestniczymy w cudzie, zmieniamy się w dar lub dar od kogoś przyjmujemy, zyskujemy moc, aby sprawić komuś przyjemność" - wyjaśniają inicjatorzy akcji.

Akcja prowadzona jest w Warszawie i Krakowie. Plakaty z symboliczną kroplą wody i nazwą jednego z uczynków miłosierdzia zdobią przystanki i słupy reklamowe. Promujące spoty wyświetlane są w komunikacji miejskiej. Inicjatywa propagowana jest także w mediach społecznowych.

Organizatorem kampanii „Kropla Miłosierdzia” jest Centrum Myśli Jana Pawła II, Kreację stworzyła agencja Skyboat. Wsparcie działań związanych z kampanią zapewnia Instytut Dialogu Międzykulturowego z Krakowa.

Pod adresem: www.kroplamilosierdzia.org oraz www.dropofmercy.org znajduje się rozwinięcie kampanii. Każdy, kto wejdzie na stronę internetową, będzie mógł zastanowić się głębiej nad aktami miłosierdzia względem duszy i ciała.

Reklama

Inicjatywa wpisuje się w akcję Miasto Miłosierdzia, która jest okazją do spotkania i dialogu organizacji, grup i osób, które zajmują się działaniem na rzecz ludzi w potrzebie. Głównym celem projektu jest zainteresowanie tematem miłosierdzia, ideą wolontariatu i umożliwienie chętnym udziału w różnych akcjach wolontariackich – zarówno w trakcie trwania wydarzenia i w formie systematycznego zaangażowania.

Zwieńczeniem działań Miasta Miłosierdzia będą liczne wydarzenia artystyczne, akcje czynienia dobra, debata i koncert, które odbędą się 22 lipca na terenie Miejskiej Strefy Kultury, która utworzona zostanie na stołecznym placu Hoovera w ramach tzw. Dni w Diecezjach.

2016-07-12 16:57

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Kard. Dziwisz do wolontariuszy ŚDM: liczę na wasz entuzjazm, ofiarność i poświęcenie

[ TEMATY ]

ŚDM w Krakowie

facebook.pl/Światowe Dni Młodzieży

„Liczę na wasz entuzjazm, na waszą ofiarność, na waszą gotowość poświęcenia czasu dla tej wielkiej sprawy. Jestem przekonany, że to doświadczenie wpisze się głęboko w waszą osobistą historię wiary” – powiedział do wolontariuszy ŚDM zebranych na Mszy św. w Sanktuarium św. Jana Pawła II kard. Stanisław Dziwisz. W niedzielę Chrztu Pańskiego metropolita krakowski wziął udział w spotkaniu opłatkowym wolontariatu Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016.

Kard. Stanisław Dziwisz w wygłoszonej homilii podkreślił, że osobisty wkład wolontariuszy w dzieło Światowych Dni Młodzieży w Krakowie w 2016 r. jest wyraźnym znakiem przynależności do Kościoła i jego misji. Stwierdził, że jest to wielki przywilej, ale i ogromne wyzwanie. „Mamy pokazać Polsce i światu młode oblicze Kościoła, bo Ewangelia jest zawsze młoda, zawsze aktualna, bo Chrystus chce przemawiać do każdego pokolenia, do każdego człowieka, w każdym zakątku świata” – mówił.

CZYTAJ DALEJ

Święty Dominik Guzman

Niedziela Ogólnopolska 7/2010, str. 4-5

[ TEMATY ]

św. Dominik Guzman

Giovanni Bellini/The National Gallery/pl.wikipedia.org

Drodzy Bracia i Siostry,

CZYTAJ DALEJ

Łódź: odnawiają kolejne nagrobki Starego Cmentarza

2024-08-08 11:30

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

Piotr Drzewiecki

Towarzystwo Opieki na Starym Cmentarzem odnawia kolejny zabytkowy nagrobek na tej najstarszej łódzkiej nekropolii.

CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję