„Wiem, że liczby są bardzo ważne, ale dla mnie jako koordynatora w mediach społecznościowych najważniejsi są ludzie i relacje, które w nich budujemy” – mówi Monika Paterka. Jak zaznaczyła koordynatorka polskich mediów społecznościowych Komitetu Organizacyjnego ŚDM Kraków 2016, dynamika w poszczególnych kanałach jest różna, ale cały czas jest wzrostowa.
Monika Paterka opowiedziała KAI historię 13-letniego chłopca, który napisał na facebookowym profilu ŚDM, że ma problem w domu i w Krakowie chciałby się spotkać z papieżem Franciszkiem i z nim porozmawiać. Koordynatorka mediów społecznościowych przeczesała strony watykańskie i znalazła adres pocztowy do papieża Franciszka. „Papież podejmuje różne spontaniczne decyzje, ze względu na drugiego człowieka. Wysłałam ten adres chłopcu. Powiedział, że wyśle list do papieża” – powiedziała Paterka.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Profile ŚDM w mediach społecznościowych to źródło informacji o tym, co dzieje się w krakowskim komitecie a także we wszystkich polskich diecezjach. Na oficjalne konta przychodzi także wiele próśb o modlitwę – zwłaszcza po tragicznych wydarzeniach jak zamachy terrorystyczne.
Reklama
„Wydaje mi się, że podczas Wydarzeń Centralnych ŚDM media społecznościowe oszaleją” – mówi Paterka i dodaje, że dziś nikogo nie powinno dziwić, że np. w czasie Festiwalu Młodych pielgrzymi będą na żywo relacjonowali to, co się dzieje za pomocą swoich tabletów i smartfonów.
Facebookowy profil ŚDM „lubi” 1,5 miliona fanów. Globalnie przyrasta na nim 30 tys. fanów miesięcznie – 5 tys. stanowią polscy internauci. Profil jest prowadzony w 21 językach (polskim, portugalskim, hiszpańskim, włoskim, angielskim, filipińskim, francuskim, niemieckim, chorwackim, słowackim, rosyjskim, ukraińskim, rumuńskim, węgierskim, japońskim, chińskim, arabskim, czeskim, wietnamskim, litewskim i słoweńskim).
Ponad 200 tys. followersów ma twitterowe konto ŚDM (w tym ok. 5 tys. polskich użytkowników), które jest prowadzone w 14 językach (polskim, angielskim, portugalskim, hiszpańskim, francuskim, niemieckim, włoskim, japońskim, rosyjskim, słowackim, węgierskim, arabskim, wietnamskim i filipińskim).
Oficjalny kanał ŚDM w serwisie YouTube ma ponad 15 tys. subskrypcji – w ostatnim półroczu zanotowano wzrost liczby subskrybentów o 6 tys. Materiały wideo przygotowane przez Komitet Organizacyjne zanotowały 3,2 miliona wyświetleń.
Na Instagramie opublikowano ponad 500 zdjęć z różnych wydarzeń związanych z ŚDM. Ten profil śledzi ponad 24 tys. użytkowników. Oficjalne konto ŚDM na Snapchacie ma ponad 5 tys. followersów. Ponadto ŚDM obecne są w takich serwisach społecznościowych jak Tumbler, Pinterest, Foursquare, Soundcloud i Flickr.