Kierownik redakcji audycji społeczno-publicystycznych TVP1 i pełnomocnik Zarządu TVP ds. Organizacji ŚDM podkreślił, że telewizja od dawna przygotowuje się do obsługi medialnej Światowych Dni Młodzieży, które mogą zgromadzić ponad 2 mln uczestników i około 6 tys. dziennikarzy z całego świata. - Sygnał, który TVP będzie produkować i bezpłatnie udostępniać, trafi do ponad 150 stacji telewizyjnych - podkreślił Marcin Pieńkowski.
Przedstawiciel TVP zauważył, że Telewizja Polska posiada wyłączność na relacjonowanie i przekazywanie sygnału telewizyjnego podczas całej wizyty papieża w Polsce. Zapewnił, że wydarzenia związane z wizytą Ojca Świętego w Polsce będą relacjonowane na niemal wszystkich antenach TVP. - Główną anteną, gdzie pojawi się najwięcej transmisji z centralnych wydarzeń będzie pierwszy program Telewizji Polskiej, TVP Info będzie obsługiwało to wydarzenie informacyjnie, mówiąc też o imprezach towarzyszących ŚDM, TVP3 będą pełniły rolę przewodnika po regionach, zaś TVP Historia przypomni historię Światowych Dni Młodzieży i poprzednie wizyty papieży w Polsce - omówił Marcin Pieńkowski.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Reklama
Prezes PAP Lidia Sobańska wskazała podczas spotkania z parlamentarzystami, że zadaniem Polskiej Agencji Prasowej podczas wizyty papieża Franciszka jest szeroko rozumiana obsługa medialna. Dodała, że przy współpracy z Katolicką Agencją Informacyjną uruchomiony został już proces akredytacji dziennikarzy, także funkcjonuje już dziennikarski portal informacyjny Pope2016.com na którym zamieszczane są teksty związane z ŚDM oraz wizytą papieża na Jasnej Górze i w Oświęcimiu.
Prezes PAP podkreśliła, że ważnym zadaniem, jakie stoi przed dwiema agencjami prasowymi - PAP i KAI - jest przygotowanie centrów prasowych dla dziennikarzy. - Największe powstanie w Krakowie, dwa mniejsze w Częstochowie i Oświęcimiu - wyjaśniła Sobańska, dopowiadając, że będzie to miejsce, gdzie relacjonować wydarzenia z udziałem papieża będą mogli ci dziennikarze, którzy nie będą mogli pojawić się w miejscach głównych spotkań papieża z wiernymi.
Prezes KAI Marcin Przeciszewski dodał, że szczególnym zadaniem Katolickiej Agencji Informacyjnej podczas wizyty papieża w Polsce, oprócz wspólnych inicjatyw realizowanych z PAP, jest obsługa medialna i zapewnienie pobytu blisko 80 dziennikarzy akredytowanych przy Stolicy Apostolskiej.
Prezes KAI przypomniał, że wydarzenie, do którego przygotowują się wspólnie TVP, Polskie Radio, PAP i KAI, jest przedsięwzięciem, które nie zgromadziło dotąd na ziemi polskiej tak dużej liczby dziennikarzy i przedstawicieli mediów z całego świata. - Poprzez tworzony wspólnie z PAP portal informacyjny chcemy zaprezentować nie tylko Polskę, chcemy też pokazać, jaki jest na prawdę polski Kościół - powiedział do posłów i senatorów zespołu parlamentarnego.
Przedstawiciele mediów wzięli udział w czwartkowym posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu ds. Organizacji Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016. Posłowie i senatorowie mogli podczas tego spotkania zapoznać się z planami dotyczącymi medialnej obsługi wizyty papieża Franciszka w Polsce.