Te i wiele innych pytań, a co najważniejsze – odpowiedzi zamieszcza ks. Sebastian Picur w książce pt. TikTokowe Q&A (Dom Wydawniczy Rafael). W publikacji są zebrane najróżniejsze dylematy nurtujące osoby obserwujące kapłana na TikToku czy Instagramie. Oprócz merytorycznych odpowiedzi w książce znajdziemy krótkie modlitwy odpowiadające danemu zagadnieniu. Wszystko okraszone jest nowoczesną grafiką, która zdecydowanie „przemówi” do młodych odbiorców.
Ksiądz z TikToka udowadnia, że nie ma złych pytań, nie ma pytań nie na miejscu, a kto po prostu pyta – nie błądzi. Wśród nurtujących pytań pojawiają się m.in. takie: czy chodzenie do wróżki to grzech? Jeśli nie mam 18 lat, a wypiję piwo bezalkoholowe, to mam grzech? Czy nie brakuje księdzu kobiety? Dlaczego Kościół straszy ludzi piekłem? Ksiądz Sebastian w swoich odpowiedziach powołuje się nie tylko na fragmenty z Pisma Świętego, ale także na nauczanie Kościoła. Wszystko podane w zrozumiały sposób i, co ważne, w bardzo krótkiej, przystępnej formie. Sam autor podkreśla, że książka jest napisana na miarę czasu, może to więc dobry pomysł na prezent dla poszukujących odpowiedzi? „Moja kilkuletnia przygoda jako katolickiego księdza w mediach społecznościowych była okazją do wielu dyskusji na temat Pana Boga, wiary, Kościoła, kapłaństwa, dylematów moralnych, nieba i piekła, spraw śmiesznych i tych śmiertelnie poważnych. (...) Wiemy, że 15-sekundowy filmik nie wyczerpie tematu, dlatego książka zawiera w sobie szersze komentarze do Waszych pytań” – pisze ks. Sebastian. Być może w publikacji nie znajdziecie odpowiedzi na pytania, które nurtują Wasze serca, a po lekturze będziecie mieć więcej odwagi, aby napisać do znajomego kapłana albo spróbować wysłać wątpliwość do księdza z TikToka?
Ksiądz Sebastian Picur jest kapłanem archidiecezji przemyskiej. Aktualnie jest wikariuszem w sanktuarium św. Jana Pawła II w Krośnie oraz katechetą w tamtejszym II LO. Jego największą pasją jest kapłaństwo, przez które w sposób szczególny może odkrywać miłość Jezusa. Od kilku lat aktywnie angażuje się w ewangelizację w internecie, zwłaszcza na TikToku, gdzie obserwuje go ponad 750 tys. osób. Pragnie, aby ten „nowy kontynent”, na którym przebywa mnóstwo ludzi, w jak największym stopniu był wypełniony Bożymi treściami.
Pomóż w rozwoju naszego portalu