Zapraszamy do oglądania naszego krótkiego materiału z Małgorzatą Bechler z Instytutu Rodziny w Warszawie. Opowiada swoje doświadczenia z naprotechnologią oraz przytacza ciekawe przykłady osób, które zawiodły się na in vitro i dopiero po naprotechologii zaszły w ciążę. Odpowiada również na pytanie, dlaczego in vitro nie jest metodą leczenia niepłodności i co myśli o ustawie, nad którą debatuje Senat.
W ciągu ostatnich dwóch lat Episkopat wydał co najmniej cztery ważne dokumenty bioetyczne, w których podkreślił swoje krytyczne stanowisko wobec procedury in vitro, choć zaznaczył, że dzieci powołane w ten sposób do życia należy przyjąć z miłością i szacunkiem, na który zasługują tak samo jak dzieci poczęte naturalnie. Biskupi rozumieją potrzebę ustawowego uregulowania in vitro, ale wskazują przede wszystkim na potrzebę stworzenia narodowego programu prawdziwego leczenia niepłodności, a nie wyłącznie legalizacji in vitro, które niepłodności nie leczy.
Swoje stanowisko wobec kwestii zapłodnienia pozaustrojowego Episkopat Polski wyrażał w ostatnich latach wielokrotnie. Krytycznie do tej procedury biskupi odnoszą się w dokumencie bioetycznym KEP, ogłoszonym niemal dokładnie dwa lata temu, 9 kwietnia 2013 roku.
Twoją prawdziwą rodziną są ci wszyscy, którzy kochają
Polskę. Wiesz to dobrze, nieraz powtarzasz sobie, tak jak i rozumiesz,
że między tymi, co kochają jeden cel, nie ma śmierci.
Ja ci to tylko potwierdzam teraz, że tak naprawdę jest - czytamy we fragmencie książki "Zadanie Polski", autorstwa Anny Dąmbskiej.
Książka "Zadanie Polski" zawiera teksty dotyczące Polski autorstwa Anny
Dąmbskiej, głównie z okresu 1967–1991. Wiele z nich jest publikowanych
po raz pierwszy. Wstępny kształt wybór otrzymał
w roku 1992. Natomiast w 2005 został poszerzony o kilka
tekstów dotyczących warunków i rozumienia dyskutowanej
wówczas idei intronizacji Chrystusa w Polsce. W latach
2019–2020, a więc już po śmierci Autorki (2007 r.), wybór został
przygotowany do druku.
Firma H.Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych zbuduje 300 nowych wagonów dla PKP Intercity - przewiduje podpisana w środę umowa. Wartość kontraktu to prawie 4 mld 239 mln zł.
W umowie przewidziano możliwość skorzystania przez przewoźnika z opcji kupna dodatkowych 150 wagonów, co podniosłoby wartość kontraktu do prawie 6 mld 358 mln zł. W przypadku skorzystania przez PKP Intercity z opcji zakupu, byłaby to największa w historii spółki inwestycja taborowa.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.