Reklama

Niedziela w Warszawie

Nauka myślenia

Dyskusja, drama, praca w grupach i nad projektami – tak często przebiegają tutaj lekcje. Osiągnięcia uczniów potwierdzają skuteczność systemu opartego na indywidualnym podejściu do ucznia oraz twórczym łączeniu teorii z praktyką.

Niedziela warszawska 35/2021, str. V

[ TEMATY ]

nauczanie

Archiwum KSP im.HK

Katolicka Szkoła Podstawowa im. Heleny Kmieć Fundacji Na Rzecz Rodziny

Katolicka Szkoła Podstawowa im. Heleny Kmieć Fundacji Na Rzecz Rodziny

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W Katolickiej Szkole Podstawowej im. Heleny Kmieć Fundacji Na Rzecz Rodziny przy ul. Przy Bażantarni 3 młodzi uczą się myślenia nie tylko głową, lecz także sercem.

Rozpoznawać i wspierać

A chodzi tu o naukę logicznego i kreatywnego myślenia, które wymaga stosowania praktycznych metod nauczania. – Zależy nam na tym, by uczniowie współtworzyli lekcje, a nie byli ich biernymi uczestnikami. Zwracamy przy tym uwagę na praktyczny wymiar wiedzy i umiejętności – ucząc, odwołujemy się do konkretnych sytuacji i doświadczeń życiowych, w których tę wiedzę można wykorzystać – podkreśla dyrektor szkoły Hanna Leśniewska.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Potwierdzeniem skuteczności takich metod pracy są wysokie wyniki egzaminu ósmoklasisty i sukcesy uczniów – laureatów i finalistów konkursów oraz olimpiad przedmiotowych i tematycznych.

Reklama

Wsparciem w nauce i rozwijaniu pasji jest szeroki wachlarz zajęć pozalekcyjnych, m.in. kół eksperymentów naukowych, prac artystycznych, szycia czy gotowania. Korzysta z nich Natalia, absolwentka piątej klasy, należąca do kół: przyrodniczego, teatralnego, plastycznego, sportowego, a także śpiewająca w chórze. Przyznaje, że atmosfera w szkole zachęca ją do nauki. – Każdy może uczyć się w swoim tempie, nauczyciele starają się każdemu pomóc, zawsze można prosić ich o konsultację – mówi uczennica i dodaje, że w czasie lekcji często uczestniczy w logicznych grach i konkursach. Dla naszej młodej rozmówczyni ważny jest także katolicki profil szkoły. – To miejsce, które pomaga mi w pogłębianiu relacji z Bogiem i lepszym rozumieniu Jego miłości – podkreśla Natalia.

Jej rodzice, państwo Weronika i Andrzej, obserwują rozwój empatii, ale też odwagi w wystąpieniach publicznych swojej pociechy, dzięki zajęciom w kole teatralnym i chórze. W szkole doceniają atmosferę, w której uczniowie wraz z całymi rodzinami zapraszani są także do udziału w propozycjach formacyjnych. – Na tę atmosferę składa się dobrowolność, obecność wychowawców i księdza prefekta oraz rodzin, z którymi łączy nas wspólny system wartości – podkreślają rodzice.

Dać świadectwo

Mówi się, że „nauczyciel najmniej uczy tym, co mówi, trochę więcej tym, co robi, a najwięcej tym, kim jest”. – Staramy się jako nauczyciele dawać świadectwo wiary, uczestniczyć we wspólnych Mszach św. i wydarzeniach religijnych. Modlimy się na rozpoczęcie dnia i przed posiłkiem, spotykamy się na wspólnej dla całej szkoły modlitwie Anioł Pański, uczestniczymy w Mszach św. pierwszopiątkowych – opowiada dyrektor szkoły.

Konkretnym świadectwem wiary i miłości bliźniego jest udział w akcjach charytatywnych – współpraca z Hospicjum Onkologicznym, przedświąteczne zbiórki dla potrzebujących, pomoc rodzinom w potrzebie w ramach Caritas Polska.

Pomocą w realizacji misji szkoły jest wzór jej patronki. – Chcemy poznawać bliżej jej życie, by korzystać z doświadczenia tej, która dążyła do założonego sobie celu: świętości – akcentuje Hanna Leśniewska.

2021-08-24 12:40

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Bernardyńskie szkoły online

Niedziela łódzka 23/2020, str. VI

[ TEMATY ]

nauczanie

pandemia

on‑line

Marek Rubajczyk

Lekcja prowadzona online

Lekcja prowadzona online

Od chwili ogłoszenia w marcu 2020 r. informacji o zagrożeniu pandemią wiele dziedzin życia uległo głębokiej reorganizacji. Edukacja okazała się jedną z tych, które najgłębiej doświadczyły zmiany.

Nauka online, jakkolwiek rozumiana, obnażyła wiele: braki sprzętowe, niedostateczną przepustowość łącz internetowych, brak doświadczenia nauczycieli i uczniów w kształceniu online czy chaos w obszarze organizacyjnym i decyzyjnym władz oświatowych. Jednak sytuacja ta uświadomiła jeszcze jedną kwestię: system edukacji istniał obok rzeczywistości XXI wieku, nie korzystał powszechnie z narzędzi, bez których wiele osób nie wyobraża sobie funkcjonowania w miejscu pracy. Paradoksalnie pandemia przyczyniła się do unowocześnienia i podniesienia atrakcyjności edukacji.
CZYTAJ DALEJ

Tradycja święcenia soli, chleba i wody od św. Agaty

[ TEMATY ]

św. Agata

TD

św. Agata

św. Agata

W wielu kościołach katolickich w Beskidach święci się dziś sól, chleb i wodę na pamiątkę wspomnienia św. Agaty. W tradycji ludowej przetrwał tu kult dziewicy i męczennicy z Katanii na Sycylii jako patronki od ognia.

Szczególnie starsi mieszkańcy przypominają, że kawałek soli i chleba, wrzucone do ognia chronią domostwa przed pożarem i kataklizmami. Etnografka z Istebnej, Małgorzata Kiereś zauważa, że przekonanie to odzwierciedla jedno z ludowych przysłów: „Chleb i sól św. Agaty od ognia ustrzeże chaty”.
CZYTAJ DALEJ

Projekt MEN: minimalne wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli od 5027 zł do 6211 zł

2025-02-04 17:32

[ TEMATY ]

edukacja

Karol Porwich/Niedziela

W 2025 r. minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli wyniosą w zależności od wykształcenia od 5027 zł do 6211 zł brutto - przewiduje projekt, który we wtorek trafił do opiniowania.

Chodzi o projekt nowelizacji rozporządzenia ministra edukacji ws. wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję