Organizuje też Dzień Papieski, który obchodzony jest w niedzielę poprzedzającą wybór kard. Wojtyły na Stolicę Piotrową. Jak mówić młodym ludziom o tym, kim był św. Jan Paweł II i jakie dziedzictwo wniósł do Kościoła?
– To jest ogromne wyzwanie. Mija już 15 lat od jego śmierci. Tyle lat mają uczniowie, którzy kończą szkołę podstawową i wchodzą do szkoły średniej. Są to osoby, które wychowywały się i wzrastały duchowo w czasach, kiedy fizycznie już nie było papieża. Dlatego warto samemu przypominać sobie jego dziedzictwo i treści, które nas kształtowały. Wcielając je w życie, sami będziemy przykładem dla tych młodych ludzi i dzięki temu znów św. Jan Paweł II do nich przemówi – zapewnia ks. Bartosz Mitkiewicz, duszpasterz stypendystów wrocławskiej wspólnoty Dzieło Nowego Tysiąclecia.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Warto samemu przypominać sobie dziedzictwo św. Jana Pawła II i treści, które nas kształtowały. Wcielając je w życie, będziemy przykładem dla młodych ludzi.
Dla młodych ludzi Jan Paweł II to przede wszystkim patron i święty, do którego mogą zwrócić się w modlitwie. – Próbuję, podobnie chyba jak każdy stypendysta, żyć na jego wzór. Wiemy przecież, jaką był on osobą, ile w życiu przeszedł i że nigdy się nie poddał. Jest on dla mnie i dla innych stypendystów wzorem, jak iść przez życie z modlitwą i jednoczyć ludzi wokół siebie – mówi Magdalena Urbaniak, szefowa FDNT we Wrocławiu.
Stypendyści zawdzięczają fundacji pieniądze. Ta z pozoru banalna kwestia otwiera przed nimi możliwość nauki, której normalnie nie mieliby szansy podjąć. – Fundacja chyba przede wszystkim wsparła mnie finansowo. Dzięki stypendium mogę już trzeci rok studiować medycynę we Wrocławiu. Podobnie już w liceum uczyłam się w Poznaniu, 60 km od domu. Stypendium umożliwiło pokrycie kosztów najpotrzebniejszych rzeczy i pomocy naukowych – dodaje Magdalena Urbaniak.
Jesień to wytężony czas w działaniu Fundacji. Organizuje ona m.in. Dzień Papieski, który przypadał w tym roku 11 października. Wrocławscy stypendyści będą także publikować rozważania różańcowe pisane przez nich samych.