Potraktujmy propozycję świąt Bożego Narodzenia bez... Bożego Narodzenia, która tu i ówdzie się pojawiła, jako swego rodzaju dziwactwo i brak dobrej woli. Nawet jeżeli ktoś nie jest zbyt religijny lub jest wyznawcą innej religii, to trudno uwierzyć, że obrażają go czy zniesmaczają wizerunek Dzieciątka złożonego w ubogiej stajence czy widok zatroskanej Świętej Rodziny, że ma coś przeciw, gdy inni śpiewają kolędy i pastorałki, gdy składają mu życzenia i dzielą się z nim tak uniwersalnym dla człowieka symbolem jak chleb (bo tym w gruncie rzeczy jest opłatek).
Dążenie do wyzucia polskiej przestrzeni społecznej i kulturowej z treści religijnych ma zdecydowanie złe konotacje. Próbowali tego zaborcy, okupanci i komuniści – bezskutecznie! Dlaczego miałoby się udać współczesnym piewcom multikulti i sterylnej pod względem religijnym tolerancji? Tym bardziej że ich działania są podszyte fałszywym rozumieniem świata i próbą stworzenia „nowego człowieka”. Wychodzi z tego utopijna wizja „totalnego równiactwa”.
W Polsce to nie przejdzie. Naszą duchową naturę dobrze oddaje piękna pastorałka (do słów Zbigniewa Preisnera) śpiewana przez Beatę Rybotycką: „Uwierzymy kolejny raz,/
W jeszcze jedno Boże Narodzenie”. Uczyńmy to „wbrew tak zwanej ironii losu”.
Każda niedziela, każda niedzielna Eucharystia niesie ze sobą przygotowany przez Kościół do rozważań fragment Pisma Świętego – odpowiednio dobrane czytania ze Starego i Nowego Testamentu. Teksty czytań na kolejne niedziele w rozmowie z Aleksandrą Mieczyńską rozważa bp Andrzej Przybylski.
Przez wzgląd na Syjon nie umilknę, przez wzgląd na Jerozolimę nie spocznę, dopóki jej sprawiedliwość nie błyśnie jak zorza i zbawienie jej nie zapłonie jak pochodnia. Wówczas narody ujrzą twą sprawiedliwość i chwałę twoją wszyscy królowie. I nazwą cię nowym imieniem, które usta Pana określą. Będziesz prześliczną koroną w rękach Pana, królewskim diademem w dłoni twego Boga. Nie będą więcej mówić o tobie «Porzucona», o krainie twej już nie powiedzą «Spustoszona». Raczej cię nazwą «Moje w niej upodobanie», a krainę twoją – «Poślubiona». Albowiem spodobałaś się Panu i twoja kraina otrzyma męża. Bo jak młodzieniec poślubia dziewicę, tak twój Budowniczy ciebie poślubi, i jak oblubieniec weseli się z oblubienicy, tak Bóg twój tobą się rozraduje.
„Wiadomość o zawieszeniu broni wywołała radość. Teraz wszyscy czekamy na to, aż rozejm wejdzie w życie. Zdajemy sobie jednak sprawę, że będzie to trudna droga” - podkreśla ojciec Gabriel Romanelli. Jest on proboszczem jedynej katolickiej parafii w Gazie, która przez piętnaście miesięcy była miejscem schronienia dla setek palestyńskich rodzin. Pochodzący z Argentyny kapłan wskazuje, że każda godzina bez rozejmu oznacza kolejne dziesiątki zabitych i setki rannych.
„Wciąż jest śmierć, zniszczenie i udręka, które nadal wdzierają się w nasze codzienne życie i wyniszczają je” - mówi misjonarz należący do Instytutu Słowa Wcielonego. W kościele Świętej Rodziny odprawił wczoraj dziękczynną Mszę za porozumienie między Hamasem i Izraelem, osiągnięte dzięki mediacji USA, Kataru i Egiptu. Przewiduje ono rozejm oraz uwolnienie zakładników izraelskich i więźniów palestyńskich. Podczas tej pierwszej fazy powinien zostać wyznaczony kurs prowadzący do osiągnięcia ostatecznego pokoju.
Strona izraelska otrzymała od Hamasu listę nazwisk zakładniczek, które mają być uwolnione w niedzielę jako pierwsze w ramach rozejmu między obydwoma stronami - podała agencja Reutera powołując się na izraelskich negocjatorów.
Wcześniej portal Times od Israel informował, że w niedzielę uwolnione zostaną trzy kobiety cywile - Romi Gonen, Emily Damari i Doron Steinbrecher.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.