XII Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej „Per Artem Ad Astra” przeszedł do historii. Przez pięć sierpniowych dni Krasnobród gościł orkiestrę, wokalistów, muzyków i aktorów. Już pierwszego dnia publiczność nie kryła zachwytu po zakończonym koncercie, łączącym brzmienie organów kościoła Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Krasnobrodzie z dźwiękami gitary. Wykonawcami tego niezwykłego koncertu byli Janusz Raczyński, Mateusz Goniowski oraz Krzysztof Ostrowski. Na tych samych organach koncertowała także Jadwiga Kowalska, muzyk z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
Koncert ten odbył się po zakończonym Ogólnopolskim Konkursie Organowym, który członkowie jury ocenili wysoko. – Jesteśmy wdzięczni nauczycielom uczestników za wspaniały poziom ich wykonań, znakomite przygotowanie warsztatowe i mentalne. Występy podczas konkursu są porównywalne do występu sportowca na mistrzostwa świata. Konkursy muzyczne to jednak nie gonitwy koni. Tu decydują elementy związane z estetyką muzyczną, odczuwaniem i umiejętnością przekazywania smaku muzycznego. Tu objawiła się niezwykła dojrzałość, która jest przynależna muzykom bardzo już dojrzałym, podczas gdy my mieliśmy do czynienia z młodymi ludźmi, liczącymi niekiedy kilkanaście lat – powiedział Jarosław Wróblewski, członek jury, a zarazek dyrektor artystyczny festiwalu.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Prawdziwym novum był koncert zagrany na cytrach przez Grzegorza Tomaszewskiego pochodzącego z Wielkopolski. Koncert odbył się w kościele Zesłania Ducha Świętego w Krasnobrodzie. Artysta zagrał na czterech cytrach. Wśród utworów pojawiły się te pochodzące m.in. z Wielkopolski, ale także kompozycje własne.
Miłośnicy humoru i aktorstwa znaleźli także coś dla siebie podczas występu Ewy Domańskiej, Bogumiła Bajora i Piotra Bajora, którzy przedstawili „Humor w Niepodległej”. W krasnobrodzkim Domu Kultury koncertowały także orkiestry. Koncert finałowy festiwalu odbył się w krasnobrodzkim sanktuarium. Każdego roku przybywa miłośników festiwalu, którzy oczekują na następny rok i następne doznania muzyczne.