Nie było wyjścia: Juliusz Machulski musiał zrobić dobry film. Także dlatego, by zatrzeć niemiłe wspomnienie po nieszczęsnej, ba – kuriozalnej „Ambassadzie” sprzed 2 lat i udowodnić, że wciąż – jak kiedyś – potrafi robić filmy nie dla garstki pasjonatów, lecz przede wszystkim dla... ludzi. I w zasadzie mu się udało. W zasadzie, bo „Volta” to obraz, w którym Machulski (reżyser, ale i scenarzysta) sięgnął po sprawdzony przez siebie wielokrotnie gatunek caper story, czyli sensacyjną opowieść o wielkim przekręcie („Vabank”, „Vinci”). I choć od strony technicznej, reżyserskiej, także w „Volcie” wszystko się zgadza, ze scenariuszem jest już gorzej: w paru miejscach się rozłazi. Film nienachalnie promuje piękny Lublin, świętujący w tym roku 700-lecie istnienia (w zamian za pomoc w dopięciu niedopinającego się budżetu), niestety – korzysta też z humoru bardzo różnych lotów i sporej dawki niecenzuralnego słownictwa, na co ani Lublin, ani widzowie niczym sobie nie zasłużyli.
Pomóż w rozwoju naszego portalu