Reklama

Wiadomości

Ponad 21 tys. internautów przeciw świątecznym zakupom w Empiku

"W bożonarodzeniowej kampanii Empiku zatrudniono satanistę - p. Darskiego oraz p. Czubaszek, która o aborcji swoich dzieci mówi "cudownie, że to zrobiłam" - alarmują twórcy internetowej akcji "Świątecznych zakupów nie robię w Empiku". Wg danych z 18 listopada, akcję poparło już ponad 21 tys. internautów. To wynik po 5 dniach prowadzenia kampanii w sieci.

[ TEMATY ]

akcja

GRAZIAKO/Niedziela

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

13 listopada zainaugurowano akcję "Świątecznych zakupów nie robię w Empiku". To odpowiedź intenautów na zaangażowanie w świąteczną akcję muzyka Adama Nergala Darskiego, firmującego niegdyś swoim wizerunkiem napój energetyczny "Demon", oraz aktorki Marii Czubaszek, publicznie mówiącej: "dzięki Bogu, że dokonałam dwóch aborcji".

Inicjatorzy akcji przypominają kontrowersyjne zdania Darskiego i Czubaszek - twarzy świątecznej akcji sieci Empik: "Pokazałem Bogu środkowy palec", "Dorośli ludzie mogą uprawiać grupowy seks w upojeniu alkoholowym". Maria Czubaszek natomiast przyznaje otwarcie, że nie lubi dzieci i woli być "zimną suką, niż matką-Polką". Publicznie wyraża także zadowolenie z dokonanych dwóch aborcji, mówiąc: "Nigdy z tego powodu nie miałam traumy, tylko mówiłam: Boże, jak to cudownie, że ja to zrobiłam"

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Empik w związku z protestem wydał oświadczenie, w którym czytamy, że kampania nie ma wymiaru religijnego i nawiązuje wyłącznie do tradycji obdarowywania się prezentami. "Zamiarem kampanii nie było obrażanie uczuć religijnych i światopoglądowych naszych odbiorców, ani celowe budowanie całej komunikacji na postaciach, które wywołują kontrowersje swoimi prywatnymi poglądami. Przykro nam, że niektórzy bohaterowie naszej kampanii reklamowej wzbudzili w odbiorcach negatywne emocje - co na pewno nie było naszym celem" - czytamy w oświadczeniu.

Reklama

Empik zapewnia przy tym, że mimo protestów internautów nie zmieni swojej świątecznej kampanii. "Nie możemy się zgodzić na wprowadzanie cenzury – bo tego de facto domagają się od nas uczestnicy bojkotu. Usunięcie z kampanii dwóch osób, które nie odpowiadają ich światopoglądowi byłoby de facto taką właśnie cenzurą".

Do kontrowersyjnej reklamy odniósł się w rozmowie z Radiem Warszawa także arcybiskup warszawsko - praski, Henryk Hoser: "Chodzi o desakralizację Świąt Bożego Narodzenia. Nie może to być tolerowane. To jest komercyjne wykorzystywanie wartości i tradycji chrześcijańskich oraz laicyzacja świąt, bardzo widoczna na Zachodzie. W Stanach Zjednoczonych przestano wysyłać kartki z pozdrowieniem „Merry Christmas”, tylko mówi się „Szczęśliwych świąt końca roku”. Jest to bardzo niedobre zjawisko ponieważ pozbawia święta Bożego Narodzenia jego istotnej treści, która ma odniesienie do naszego konkretnego życia".

Organizatorzy internetowej akcji na profilu Facebook mówią jasno, że "jeśli Empik pragnie do swojej reklamy zatrudniać osoby promujące demoralizację i prawo do bezkarnego mordowania dzieci - my nie będziemy w te święta robić tam zakupów" . "Dołącz do nas - pokaż, że nie godzisz się na promowanie zła!" - zachęcają na swoim profilu.

Akcja polega na "laikowaniu" strony "Świątecznych zakupów nie robię w Empiku " na Facebooku i udostępnianiu informacji o niej na swoim prywatnym profilu. W ciągu pięciu dni trwania akcji zrobiło to 21 135 osób.

Nergal i Czubaszek są twarzami drugiej odsłony kampanii "Empik każdego inspiruje inaczej". Czy protest wpłynął w jakiś sposób na właścicieli sieci? Póki co da się zauważyć zmianę retoryki. Przed rozpoczęciem internetowego protestu, sieć informowała o "świątecznej odsłonie kampanii", po rozpoczęciu akcji o "nowej odsłonie kampanii". Inicjatorzy protestu tę zmianę skomentowali następująco: "Obornik nazwany różą nie zmieni swojego zapachu!".

W kampanii, poza Adamem Darskim i Marią Czubaszek, biorą udział Cezary Pazura i Dawid Kwiatkowski.

2014-11-18 16:53

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Tornister Pełen Uśmiechów - blisko 100 tys. wyprawek dla ubogich dzieci

[ TEMATY ]

Caritas

akcja

Archiwum Caritas

Caritas pomaga dzieciom wejść z uśmiechem w nowy rok szkolny. Po raz siódmy zbieramy fundusze na zakup wyprawek szkolnych dla dzieci z ubogich rodzin. Do tej pory przekazaliśmy ich już blisko 100 000. Kampania realizowana jest w całej Polsce w diecezjalnych i parafialnych Caritas. Parafianie wypełnią wyprawkami szkolnymi plecaki zakupione przez Caritas i rozdawane w kościołach. Wyprawki szkolne kupowane są również dzięki wsparciu licznych, prywatnych i instytucjonalnych ofiarodawców. Gotowe wyprawki przed początkiem roku szkolnego przekazane zostaną dzieciom.

Jak informuje GUS w raporcie z czerwca 2015 r. grupą najbardziej dotkniętą i zagrożoną biedą w Polsce są dzieci a ponad 25 proc. rodzin wielodzietnych z czworgiem lub więcej dzieci dotknięta jest biedą skrajną. Z badań wynika również, że wykształcenie jest najważniejszym czynnikiem zmniejszającym ryzyko biedy i jej dziedziczenia. Zakup wyprawki szkolnej, szczególnie dla rodzin wielodzietnych jest dużym wyzwaniem. - Koszt wyprawki szkolnej to jest kwota rzędu tysiąca złotych. Nigdy nie jest tak, że rodzic może sobie pozwolić na zakup wszystkiego czego by się chciało dla swoich dzieci – mówi Małgorzata Pędowska, matka piątki dzieci.
CZYTAJ DALEJ

Jesteśmy zaproszeni, by wyruszyć - jak mędrcy - w drogę wiary

2024-12-10 08:47

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Karol Porwich/Niedziela

Rozważania do Ewangelii Mt 2, 1-12.

Poniedziałek, 6 stycznia. Uroczystość Objawienia Pańskiego
CZYTAJ DALEJ

Papież pozdrowił uczestników Orszaku Trzech Króli

W pozdrowieniach na zakończenie południowej modlitwy Anioł Pański Ojciec Święty wspomniał m.in. o Orszakach Trzech Króli, które odbywają się dziś w całej Polsce i za granicą.

Papież podkreślił, że Orszak Trzech Króli jest świadectwem wiary, jakie Polacy składają w kościołach i na ulicach Warszawy i wielu innych miast w Polsce i poza jej granicami. „Pozdrawiam wszystkich Polaków” – powiedział.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję