Gości odwiedzających wystawę zauroczyły gigantyczny, czterotonowy dzwon Sanctus Matheus, bogata oferta znacznie skromniejszych szat liturgicznych i elementów wyposażenia świątyń oraz coraz bardziej profesjonalne systemy ich nagłaśniania. Podczas targów przyznawany jest m.in. medal Papieskiej Rady ds. Kultury „Per Artem ad Deum” za łączenie wiary i kultury. W tym roku nagrodę otrzymał bp Paul Iby z Eisenstadt w Austrii. Targami zawsze zainteresowany jest gospodarz miejsca – biskup kielecki Jan Piotrowski.
Wśród laureatów nagród i wyróżnień przyznawanych podczas tegorocznych targów SacroExpo w Kielcach znalazł się Tygodnik Katolicki „Niedziela” z okazji 90-lecia istnienia. – Ta nagroda to gest uznania ze strony organizatorów dla naszej pracy – mówi redaktor naczelna „Niedzieli” Lidia Dudkiewicz. – To dla nas bardzo ważne. W targach uczestniczymy od początku jako wystawca i patron medialny. A w tym roku była już 17. edycja SacroExpo. Z roku na rok obserwujemy coraz większą liczbę wystawców, ale przede wszystkim poszerzające się grono odwiedzających, zwłaszcza księży. Ich obecność, szczególnie tych z dalekich diecezji, uświadamia, że targi odpowiadają na potrzeby duszpasterskie. Cieszymy się, że i my możemy w nich uczestniczyć.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Reklama
W tym roku obok nowości wydawniczych „Niedziela” prezentowała „Moje Pismo Tęcza” – dwumiesięcznik dla dzieci od 4. roku życia, który od kilku miesięcy ukazuje się w nowej odsłonie. Z pismem tym współpracuje regularnie bp Antoni Długosz – przyjaciel dzieci i ich doskonały duszpasterz. „Tęcza” jest znakomitą pomocą katechetyczną dla duszpasterzy. Odwiedzający mogli też obejrzeć film pt. „My wszyscy z Niego”, będący zapisem świadectw najbliższych przyjaciół św. Jana Pawła II o jego świętości. Wypowiedzi zebrał ks. inf. Ireneusz Skubiś. Film wyprodukowała redakcja „Niedzieli” w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej.
– Targi stanowią wyjątkową możliwość spotkań z ludźmi, którzy są przyjaciółmi i czytelnikami „Niedzieli”. To doskonała okazja, by podziękować im za przychylność dla naszego pisma. A nie ukrywam, że te spotkania i nawiązane kontakty są bardzo ważne w naszej dalszej pracy – przyznaje Andrzej Kalasiński z działu marketingu „Niedzieli”.
Targom każdego roku towarzyszą też konferencje oraz warsztaty, m.in. adresowane do redaktorów pism parafialnych.