Reklama
Niedawno pisaliśmy o „Cichych Aniołach”, dziewczynach ze Stalowej Woli i tworzonym przez nie projekcie w ramach konkursu „Zwolnieni z Teorii”. Dziś chcemy wskazać na inną grupę dziewcząt, tym razem uczennic sandomierskiego LO Collegium Gostomianum: Alicję Cichoń, Ewę Gawlak i Klaudię Miller.
Reklama społeczna, którą tworzą, nosi nazwę „Kwestia Czasu”. Same o sobie mówią: – „Kwestia Czasu” walczy z problemem społecznym, jakim jest marnowanie czasu. Alicja zapytana skąd pomysł na projekt, odpowiada: – Zastanawiając się nad tym, na czym możemy skupić działania, miałyśmy wiele pomysłów, np. nauka języka obcego, dbanie o zdrowie, zachęta do czytania książek, nawoływanie do pomagania innym ludziom, itp. W końcu zauważyłyśmy, że możemy to wszystko dać jako narzędzia, dzięki którym ludzie sami będą mogli osiągać swoje cele. Tymi narzędziami okazały się organizacja i motywacja. Własne doświadczenie podpowiadało nam, że to jest to, czego potrzebujemy w szkole i życiu prywatnym, aby się doskonalić. Chciałyśmy razem rozwijać się i nauczyć się wykorzystywać swój potencjał. W dobie pożeraczy czasu i ogólnego zabiegania nie możemy pozwolić na zapomnienie o tym, jak wiele mamy obecnie możliwości. Klaudia dodaje: – Projekt kieruje swe działania do osób w różnym wieku oraz z rozmaitych grup społecznych. Statystyki wskazują, że największą grupę odbiorców stanowią studentki, jednak tak naprawdę każdy może znaleźć coś, co go zainteresuje.
Głównym sposobem dotarcia do beneficjentów są kanały komunikacji online na portalach społecznościowych, a w szczególności fanpage na Facebooku, gdzie prawie codziennie uczennice Gostomianum zamieszczają posty motywacyjne, zawierające porady na temat organizacji oraz pomysły dotyczące efektywnego wykorzystywania wolnego czasu i korzyści z tego płynących.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Dziewczęta również podejmują działania informacyjno-edukacyjne. Ewa wyjaśnia: – Zorganizowałyśmy konkurs fotograficzny dla szkół gimnazjalnych. Poza tym ideę walki z marnowaniem czasu promują rozwieszone w wielu miejscach plakaty oraz zewnętrzni partnerzy.
Dla dziewcząt jest to pierwsza tego typu akcja i cieszy je, że ich działania spotykają się z tak pozytywnym odzewem.