Reklama

Niedziela Sosnowiecka

Dzień, który zmieni twoje życie

Z Magdaleną Kielską, dyrektor Katolickich Szkół Fundacji „Kana”, rozmawia Piotr Lorenc

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

PIOTR LORENC: – Katolickie Szkoły „Kany” organizują kolejny dzień otwarty. Jakie atrakcje czekają na przybywających?

Reklama

MAGDALENA KIELSKA: – Zapraszamy wszystkich, którzy szukają ciekawej formy edukacji, do odwiedzenia naszego gimnazjum i liceum podczas dnia otwartego, który odbędzie się 15 marca, we wtorek, o 17.00 w Sosnowcu przy ul. Legionów 10. Podczas spotkania będzie można zapoznać się z wyjątkową metodą nauczania, jaką stosujemy, porozmawiać z uczniami oraz nauczycielami, którzy opowiedzą, dlaczego warto uczyć się w naszych szkołach. Będzie można także poznać pasje naszych uczniów, spróbować kulinarnych niespodzianek, które będą powstawać „na żywo”, wspólnie poćwiczyć i potańczyć, przypomnieć sobie zasady pierwszej pomocy, poznać styl zdrowego odżywania, a przede wszystkim wziąć udział w specjalnie przygotowanej lekcji pokazowej, poprowadzonej autorską metodą indywidualnego nauczania symultanicznego. Tą właśnie metodą prowadzona jest nauka w naszym gimnazjum i liceum. Pozwala ona uczniom o różnych możliwościach, zdolnościach rozwijać się we własnym kierunku i tempie. Warunek jest tylko jeden – trzeba chcieć się uczyć. W naszym liceum każdy dowolnie kreuje swój profil nauczania, np. językowo-matematyczny. Takich możliwości nie daje uczniom tradycyjna szkoła. Czasami nasza metoda porównywana jest do stosowanego w szkołach tradycyjnych nauczania indywidualnego, albo do korepetycji. Jednakże ze względu na użycie szeregu oryginalnych narzędzi i technik edukacyjnych, naszej metody nie można porównać do korepetycji, bowiem nie chodzi w niej tylko o indywidualną pracę nauczyciela z uczniem. Więcej dowiedzieć się będzie można przychodząc do nas na spotkanie.

– Jakie ma Pani doświadczenia po prawie 3 latach istnienia szkoły?

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

– Dziś wiem już na pewno, że taka szkoła jest fantastyczną propozycją dla osób, które rzeczywiście chcą się uczyć, a nie jedynie szkołę ukończyć. Nie do przecenienia jest kameralny charakter szkoły – przebywanie w grupie jedynie kilkudziesięciu osób z jednej strony daje wystarczające środowisko do rozwoju społecznego, a jednocześnie grupa taka jest na tyle niewielka, że nie rozprasza podczas nauki, tworzy atmosferę skupienia, tak potrzebną do pracy intelektualnej. Uczniowie ambitni, z perspektywami na przyszłość, cenią sobie możliwość codziennej indywidualnej pracy z nauczycielem, pogłębiania wiedzy z dziedzin, którymi się szczególnie interesują. Tego nie może dać im szkoła z tradycyjnym systemem lekcyjnym.

– Jak z tym nowatorskim systemem nauczania radzi sobie młodzież?

Reklama

– Pierwsze tygodnie w naszym gimnazjum i liceum wymagają od uczniów zapoznania się z nową metodą. Chodzi o poznanie wszystkich możliwości, jakie daje ten system nauki oraz zasad, jakie panują w szkole. Niektórym przychodzi to bez problemu, inni potrzebują więcej czasu, ale wszyscy w rezultacie doceniają zalety metody. Bliskość nauczyciela, możliwość konsultowania z nim swoich wątpliwości, brak niepotrzebnego stresu, który zwykle w szkole wywołują niezapowiedziane kartkówki i odpytywanie – wszystko to szybko znajduje uznanie młodzieży. Najcenniejszy jest ten moment, gdy młody człowiek zaczyna rozumieć, że uczy się dla siebie. Ten moment osiągnięcia swoistej dojrzałości i samodzielności w nauce jest punktem zwrotnym w procesie nauczania. Nasza metoda jest także świetnym przygotowaniem do samodzielnej nauki podczas studiów. Obserwacja współczesnego świata pokazuje, że obecnie człowiek musi uczyć się przez całe życie, że w wielu przypadkach jest zmuszony do zmiany zawodu, przekwalifikowania się, wielokrotnej zmiany pracy. To wymaga często umiejętności samodzielnego uczenia się. Jeżeli już dzisiaj nie wyposażymy młodzieży w to narzędzie, to w przyszłości, w dorosłym życiu będzie ona bezradna. Szkoła, w której uczeń jedynie biernie słucha wykładu, nie daje takich możliwości. Dzisiaj uczniowie często nie potrafią swobodnie korzystać ze zdobytej już wiedzy, analizować jej, dokonywać porównań, syntez. Tego wszystkiego, krok po kroku, mogą nauczyć się dzięki naszej metodzie.

– A co na to rodzice i nauczyciele?

– Rodzice są zadowoleni widząc dzieci, które do szkoły przychodzą bez stresu i czynią w niej postępy. Ponadto doceniają nasz bardzo bogaty program wyjazdów edukacyjno-kulturalnych, które uzupełniają podstawowy program nauczania. Każdego miesiąca organizujemy młodzieży dodatkowe zajęcia – wykłady na uczelniach wyższych, spektakle teatralne i muzyczne, lekcje muzealne, warsztaty itp., traktując je jako niezbędny i obowiązkowy element wychowania i kształcenia. Natomiast nauczyciele, którzy pracują w naszej szkole, odnajdują często zagubioną gdzieś przyjemność i satysfakcję płynącą z pracy pedagogicznej.

– Dlaczego warto być uczniem waszej szkoły?

– Nasze szkoły są miejscem przede wszystkim dla osób, które oczekują czegoś więcej, chcą rzeczywiście zdobywać wiedzę i się rozwijać. Niemniej nie czekamy jedynie na uczniów zdolnych, laureatów olimpiad i konkursów. Przyjść może każdy, także słabszy. Warunek jest jeden – trzeba chcieć się uczyć.

2016-03-10 11:11

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Latarnicy

Niedziela Ogólnopolska 37/2019, str. 30

[ TEMATY ]

szkoła

©Syda Productions – stock.adobe.com

Początek roku szkolnego skłania do refleksji nad stanem polskiego szkolnictwa. Po nieudanym puczu majowym lewackie związki podjęły kolejną próbę demoralizacji dzieci za pośrednictwem oświeconych „latarników”. Piękne to określenie nawiązuje do popularnej lektury szkolnej, zmienia jednak radykalnie jej przesłanie. Nowela Henryka Sienkiewicza ukazuje polskiego emigranta, życiowego rozbitka, który światłem swej wiary chroni podróżnych przed rozbiciem w ciemnościach. Dzisiejsi „latarnicy” otrzymali od ducha ciemności zgoła odmienną misję: mają już najmłodsze dzieci pozbawiać życiowej busoli i w rezultacie prowadzić ku zniszczeniu wiary wyniesionej z rodzinnego domu.
CZYTAJ DALEJ

Satanistyczne wydarzenie w Kansas: Katolik powstrzymuje profanację Eucharystii

2025-03-31 08:09

[ TEMATY ]

profanacja

czarna msza

AF Post/X/zrzut ekranu

Mężczyzna powstrzymał profanację Eucharystii podczas satanistycznego wydarzenia w Kansas

Mężczyzna powstrzymał profanację Eucharystii podczas satanistycznego wydarzenia w Kansas

Odważny katolik powstrzymał w piątek publiczną profanację Eucharystii przed stolicą stanu Kansas, rzucając się na grupę satanistów i spożywając świętą Hostię, zanim ci brutalnie go zaatakowali.

Jedno z nagrań pokazuje mężczyznę szybko pędzącego do Najświętszego Sakramentu po tym, jak przywódca satanistów, Michael Stewart, rzucił Hostię na ziemię.
CZYTAJ DALEJ

Wrocław/ Nie żyje 9-letni chłopiec; trzecia ofiara tragedii w Prusicach

2025-03-31 18:26

[ TEMATY ]

policjant

PAP/Krzysztof Ćwik

Nie żyje 9-letni chłopiec, który w ciężkim stanie z obrażeniami odniesionymi od strzału z broni palnej trafiły do wrocławskiego szpitala. To trzecia ofiara rodzinnej tragedii w Prusicach, gdzie ojciec zabił swoją 5-letnią córkę oraz teściową i sam próbował popełnić samobójstwo.

Chłopiec przebywał w stanie krytycznym w Dolnośląskim Szpitalu Specjalistycznym im. T. Marciniaka. W poniedziałek dziecko zmarło na oddziale intensywnej terapii – powiedziała PAP rzeczniczka tego szpitala Agnieszka Czajkowska-Masternak.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję