To dobrze, że rodzice chcą ochrzcić dziecko. Rozumiem, że czasami tak pokomplikowali sobie życie, że zawarcie przez nich związku sakramentalnego nie jest możliwe. Cóż winne temu dziecko? Niech będzie ochrzczone, jeżeli tylko rodzice i chrzestni zadeklarują (w razie wątpliwości na piśmie), że wychowają je w wierze, w której zostało ochrzczone.
Rozumiem również, że niektóre „osoby publiczne” nie chcą „upubliczniania”, zwłaszcza poprzez wścibskie tabloidy, ceremonii religijnych z udziałem własnym i ich najbliższych. Choć z drugiej strony muszą się godzić z tym, że Kościół jest wspólnotą i całkowita izolacja nie jest ani właściwa, ani potrzebna.
Dlatego w kategoriach gorszącego „cyrku” w Kościele postrzegam sytuację, gdy religijna ceremonia, konkretnie chrzest dziecka, ma charakter niemalże „prywatnej uroczystości” drzwi świątyni są zamykane dla postronnych, uczestnicy przemykają przed ołtarz chyłkiem, od zakrystii, a w tle pobrzmiewają jeszcze niezbyt życzliwe Kościołowi wypowiedzi jednego z uczestników tego „cyrku”, wypowiadane przy okazji niedawnej kampanii do Parlamentu Europejskiego.
Mecenas Krzysztof Wąsowski przekazał dziennikarzom Telewizji wPolsce24 budzące niepokój informacje o stanie zdrowia ks. Michała Olszewskiego. Jednocześnie poinformował, że duchowny modli się za wszystkich i odprawi Mszę „za wiernych, widzów i dziennikarzy telewizji wPolsce24, którzy walczyli o jego uwolnienie”.
Podziel się cytatem
— przekazał mec. Krzysztof Wąsowski, obrońca ks. Michała Olszewskiego, czytamy na portalu wPolityce.pl
Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.
Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.