Licealiści, korzystając z różnorodnych metod dydaktycznych i bogatego materiału źródłowego, pogłębili w czasie tych zajęć wiedzę na temat głównych etapów dziejów politycznych Polski w latach 1944-1989 oraz cech systemu totalitarnego. Uczniowie szukali podczas warsztatów odpowiedzi następujące pytania: Czy w PRL istniał system monopartyjny i masowy terror? Czy można mówić o takich zjawiskach, jak kult jednostki, monopol władzy na środki przekazu i gospodarka podporządkowana ideologii komunistycznej? Czy w latach 1944–1989 w Polsce występowały jednocześnie i w pełni wszystkie cechy państwa totalitarnego? Czy w PRL istniał system monopartyjny i masowy terror? Czy można mówić o takich zjawiskach, jak kult jednostki, monopol władzy na środki przekazu i gospodarka podporządkowana ideologii komunistycznej? Czy w latach 1944–1989 w Polsce występowały jednocześnie i w pełni wszystkie cechy państwa totalitarnego?
Kontakt z różnorodnymi tekstami, które stanowią ważny element warsztaty pracy historyka, pomógł uczniom w krytycznej analizie informacji, a także w kształtowaniu umiejętności formułowania i prezentowania własnych spostrzeżeń na forum publicznym.
Pomóż w rozwoju naszego portalu