Australijska zakonnica wśród ofiar zestrzelenia samolotu nad Ukrainą
Australijska zakonnica jest wśród ofiar wczorajszego zestrzelenia samolotu malezyjskich linii lotniczych nad wschodnią Ukrainą. Siostra Philomene Tiernan była nauczycielką w szkole dla dziewcząt Kincoppal-Rose Bay School we wschodnim Sydney. Wracała z rekolekcji swego Zgromadzenia Najświętszego Serca Jezusa w Joigny we Francji.
Premier stanu Nowa Południowa Walia, którego stolicą jest Sydney, Mike Baird złożył kondolencje rodzinie i przyjaciołom zakonnicy, znanej ze świetnego kontaktu z uczennicami. Federalny minister ds. mediów Malcolm Turnbull napisał na Twitterze, że dla niego i jego żony Lucy i córki Daisy s. Philomene była inspiracją.
Na pokładzie MH-17 byli też delegaci na 20. międzynarodową konferencję nt. AIDS, która 20 lipca ma się rozpocząć w Melbourne. - A może na pokładzie samolotu było lekarstwo na AIDS? - pyta kanadyjski badacz Trevor Stratton. Dodaje, że samolotem leciało wielu wybitnych naukowców, którzy od lat pracowali nad szczepionką, która mogłaby położyć kres tej chorobie.
Rakietę, która trafiła w samolot wystrzelili najprawdopodobniej wspierani przez Rosję ukraińscy separatyści. Katastrofy maszyny nie przeżył nikt z lecących nią 298 osób - 283 pasażerów i 15 członków załogi.
45 lat temu, 14 marca 1980 r., podczas lądowania na warszawskim Okęciu doszło do katastrofy samolotu Ił-62 „Mikołaj Kopernik”. Zginęło 77 pasażerów, m.in. piosenkarka Anna Jantar, i dziesięciu członków załogi. Wiele okoliczności tragedii wyjaśniono dopiero dekadę temu.
Od połowy lat pięćdziesiątych w wielu krajach po obu stronach żelaznej kurtyny trwały prace nad rozwojem samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu. Jedną z pierwszych konstrukcji tego typu był Iljuszyn Ił-62. Przeznaczony dla maksymalnie 195 pasażerów odrzutowiec został wprowadzony do służby w sowieckich liniach Aerofłot w 1967 r. Wykorzystywano go do lotów transkontynentalnych oraz krajowych na najdalszych trasach, m.in. z Moskwy do Chabarowska i Władywostoku. W kolejnych latach wprowadzono zmodernizowaną wersję „M” z cichszymi silnikami. Iły i podobne do nich brytyjskie Vickersy VC10 (struktury były na tyle zbliżone, że podejrzewano Sowietów o kradzież technologii) charakteryzowały się wyjątkową konstrukcją. Obie maszyny posiadały aż cztery silniki na ogonie. W przypadku dużej awarii, np. pożaru jednego z silników, wszystkie pozostałe były narażone na zniszczenie.
Na kanale YouTube ks. Jakuba Bartczaka opublikowany został nowy klip do utworu “Nigdy Załamka”, mówiący o Ekstremalnej Drodze Krzyżowej. Utwór mówi o trudzie, jaki ponosi się w trakcie EDK, a także w życiu duchowym. TO wszystko ma nas nie załamywać, ale pomóc w budowaniu relacji z Panem Bogiem.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.