KSM Barlinek na „Górze Tabor” we Władysławowie

Wakacje to piękny czas. Odpoczywamy wtedy od szkoły, nie myślimy o nauce, regenerujemy nasze siły fizyczne i duchowe, ale także poprzez różnego rodzaju wyjazdy poznajemy Boga w pięknie stworzenia i we wspólnocie z innymi ludźmi. Tak było też podczas naszego wyjazdu…

W niedzielę 2 lipca, ok. godz. 6, zebraliśmy się na parkingu tuż przy kościele pw. św. Bonifacego w Barlinku. Pomimo że pora była wczesna, wszyscy z niecierpliwością czekaliśmy na autobus, który miał dowieźć nas do Władysławowa, gdzie miało odbyć się spotkanie młodzieży z całej Polski pod nazwą „Góra Tabor”. Ks. Tomasz - opiekun Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży przy parafii pw. św. Bonifacego - rozpoczął nasz wyjazd modlitwą i przypomnieniem programu spotkania.
Po drodze w Lipianach zabraliśmy do autobusu kolejną grupę młodych ludzi z Myśliborza, którzy nie mieli za bardzo z kim się zabrać, więc skorzystali z naszej oferty. Gdy dojechaliśmy do Pyrzyc, spotkaliśmy się z ks. Adamem Słomińskim TChr i młodzieżą z parafii pw. św. Ottona, którzy wsiedli do naszego autobusu. I tak w wesołej atmosferze jechaliśmy dalej razem. W drodze modliliśmy się i prosiliśmy o ładną pogodę, szczęśliwą podróż i dobre przeżycie tego spotkania. Nasze prośby zostały wysłuchane w stu procentach. Gdy dojechaliśmy do „Władka”, pogoda była wyśmienita. Morze zapraszało nas do siebie. Miejsce, a właściwie pole namiotowe „Horyzont”, znajdowało się na klifie, tuż przy samym morzu. Przy rozkładaniu namiotów nie mieliśmy większych problemów. Szybko uporaliśmy się z nimi i poszliśmy na plażę przywitać się z morzem. Woda była zadziwiająco ciepła. Na miejscu poznaliśmy grupę z Wrocławia, która przyjechała pod opieką ks. Tomasza Sałowskiego. Po powrocie z plaży ruszyła „Góra Tabor”. Na początek pod przewodnictwem Kazka, zaproszonego prawdziwego wodzireja, rozpoczęło się „taborowe świętowanie”. Zabawa poświęcona lepszemu zapoznaniu z innymi i wymienieniu się doświadczeniami. Grupa spora, bo ponad 300 osób, ale wodzirej radził sobie znakomicie. Wszystko toczyło się na klifie przy szumie morza i lekkim powiewie wiatru.
Po kolacji udaliśmy się do jedynego kościoła we Władysławowie. Stamtąd wyruszyła „Droga Światła” brzegiem plaży, gdzie zatrzymywaliśmy się przy różnych stacjach z wizerunkami świętych, m.in. św. s. Faustyny, bł. Piera Giorgio Frassatiego, bł. Joanny Beretty Molli, bł. Matki Teresy z Kalkuty, Jana Pawła II i in. W tych miejscach słuchaliśmy rozważań o ich życiu i co ważnego mówili o miłości. Po godzinnym marszu odprawiono Mszę św. pod gołym niebem, na piasku. Skończyła się po godz. 1 w nocy. Wspaniała pantomima poprzedzająca Eucharystię, dające wiele do myślenia piękne kazanie i Komunia św. nad brzegiem morza były dla nas prawdziwą ucztą duchową.
Kolejny dzień przywitał nas blaskiem słońca. Rozpoczęliśmy Mszą św. z Jutrznią, następnie miała miejsce krótka katecheza głoszona przez lekarza p. Gajdę z Goleniowa na temat miłości i uczuć w życiu człowieka. Następnie udaliśmy się do swoich grup, aby podzielić się wrażeniami i odczuciami na temat miłości. Po obiedzie uczestniczyliśmy w warsztatach tematycznych, po których był czas wolny, dlatego udaliśmy się grupą z ks. Tomaszem na plażę, grzało słońce, a woda była ciepła… po powrocie była kolacja, a po niej poszliśmy do kościoła na „Muzyczne uwielbienie”. Był to wyjątkowy czas. Nastąpiło wiele przemian duchowych poprzez sakrament pokuty. Wielbiliśmy Najświętszy Sakrament śpiewem i tańcem.
Na ten dzień zaplanowana była piesza pielgrzymka do Swarzewa. Prowadzili nas organizatorzy: księża Zbigniew Regucki TChr i Marek Siwicki TChr, którzy animowali śpiew i modlitwę w czasie drogi. Po dotarciu do celu udaliśmy się sanktuarium Matki Bożej Królowej Morza. W kościele czekaliśmy na Mszę św., słuchając kolejnej katechezy naszego lekarza. Po Mszy św. udaliśmy się na obiad. Powrót był równie interesujący, gdyż zwiedziliśmy tamtejszy port i w pośpiechu wróciliśmy na turniej siatkówki plażowej. Niestety, nasza drużyna o nazwie „Pantofelki” odpadła już w eliminacjach... Wieczorem odbył się koncert zespołów „Jesienni Przyjaciele” i „Full Power Spirit”.
W niedzielny poranek miała miejsce Jutrznia i ostatnie spotkanie w grupach. Następnie o godz. 12 Msza św., w trakcie której dziękowaliśmy za te wszystkie przeżycia. Tak minęły cztery dni niezwykłego „przemienienia” i spotkania z Bogiem, odkrywania wspólnoty. Był to cudowny czas dla wielu ludzi poszukujących prawdziwych wartości w życiu.
Dziękujemy jeszcze raz organizatorom za wspaniały program, ks. Tomaszowi - naszemu opiekunowi, a także ks. proboszczowi Andrzejowi Misiowi za pomoc i wsparcie oraz wszystkim sponsorom naszego wyjazdu.

2009-12-31 00:00

Kosowo: Premier zapowiedział legalizację związków partnerskich osób tej samej płci

2024-04-27 17:07

LGBT

Kosowo

Adobe Stock

Premier Kosowa Albin Kurti zapowiedział legalizację związków partnerskich osób tej samej płci - przekazał w sobotę portal Klix.

"Kosowo dołoży wszelkich starań, aby wkrótce stać się drugim po Czarnogórze krajem Bałkanów Zachodnich, który gwarantuje swoim obywatelom prawo do związków partnerskich osób tej samej płci. Będziemy ciężko pracować, aby osiągnąć (ten cel) w najbliższej przyszłości" - powiedział Kurti, dodając, że do zmiany w kosowskim prawie może dojść już w maju.