Warszawski PKS „Polonus”. Autokary najnowszej generacji z wizerunkiem piastowskiego orła na białym tle, spotykane na drogach całego kraju. Oprócz linii lokalnych obsługują także liczne trasy dalekobieżne, łączące stolicę z najdalszymi zakątkami Polski. Placówka jest, jak dotąd, jedyną firmą przewozową w Polsce, stosującą system internetowej sprzedaży i rezerwacji biletów. Od niedawna PKS „Polonus”, w oparciu o doświadczenia Polskiej Organizacji Turystycznej, uzgodnienia z opiekunami polskich sanktuariów i własne możliwości przewozowe, stworzył interesujący projekt pod nazwą Sanktuaria Polskie. Inspiracją stała sie okazjonalna linia ekspresowa na Lednicę o nazwie Św. Wojciech, potem był „Licheński Ekspres”, a od listopada 2009 r. - ekspres „Jasnogórski” i „Łagiewnicki”. Kolejnym punktem jest uruchomione 17 kwietnia br. połączenie do sanktuarium w Gietrzwałdzie. Celem tych przedsięwzięć jest umożliwienie szerokiej rzeszy pielgrzymów dotarcia do miejsc kultu religijnego, łącząc sferę duchową z poznawaniem piękna mijanych po drodze miejscowości. Realizacja programu „Sanktuaria Polskie” odbywa się na podstawie porozumień i umów zawartych między kustoszami sanktuariów, włodarzami miast a przewoźnikiem. Podczas podróży przekazywane są informacje o mijanych obiektach, prezentowany jest film o miejscu docelowym, z pełnym zestawem praktycznych wiadomości. Pasażerowie mają zapewnione zwiedzanie danego miejsca z przewodnikiem, udział we Mszy św., czas na indywidualną modlitwę i ewentualne zakupy pamiątek. Według oświadczenia dyrektora PKS-u Piotra Grzegorczyka, w przyszłości planuje się uruchomić kolejne trasy. Dotychczasowi uczestnicy pielgrzymowania z „Polonusem” twierdzą, że jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, ułatwiające organizację wyjazdów, realizację pielgrzymek, a często - spełnienie marzeń.
Pomóż w rozwoju naszego portalu