Byliśmy u św. Piotra

Szczególne chwile przeżyli ministranci i lektorzy parafii pw. św. Mikołaja z Hrubieszowa, biorący udział w 9-dniowej pielgrzymce do Włoch, która trwała od 30 kwietnia do 8 maja. Nasza grupa liczyła 65 osób.
Po 24 godzinach podróży dojechaliśmy do Italii, do Padwy. Tu przeżyliśmy wszyscy katechezę na temat św. Antoniego. Dalej nasz szlak pielgrzymkowy przebiegał przez Florencję i Asyż. W Asyżu zobaczyliśmy miejsca, gdzie żyli św. Klara i św. Franciszek.
Zwiedzanie Wiecznego Miasta rozpoczęliśmy od katakumb, gdzie w pierwszych wiekach chrześcijaństwa chowano zmarłych. Zwiedziliśmy 3 sławne Bazyliki: św. Jana na Lateranie, Bazylikę Santa Maria Maggiore i św. Pawła za Murami, a następnie największą Bazylikę św. Piotra. Większość z nas po raz pierwszy mogła zobaczyć Plac św. Piotra, balkon, z którego ogłasza się światu wybór nowego papieża, dzwon, zegar, a także komin z którego nie tak dawno pokazał się biały dym. To tu przez prawie 27 lat Jan Paweł II kierował Kościołem. Również tu, na Placu, 13 maja 1981 r. miał miejsce zamach. Tutaj też stała trumna z ciałem naszego Papieża.
Mieliśmy także okazję, by wejść na kopułę i podziwiać wspaniałą panoramę Rzymu. A wieczorem zobaczyliśmy Rzym nocą: Kwirynał, plac Hiszpański, fontannę di Trevi.
W środę wzięliśmy udział w audiencji generalnej z udziałem Papieża Benedykta XVI. Ministranci przywdziali swoje stroje liturgiczne. Zajęliśmy sektor dość blisko Papieża. Kiedy Plac się wypełnił, pojawił się wyczekiwany przez wszystkich Benedykt XVI. Ojciec Święty wygłosił katechezę, a później nastąpiło przedstawienie grup. Naszą obecność wszyscy mogli zauważyć. Mieliśmy wielki transparent, flagę biało-czerwoną, ale także głośno skandowaliśmy: „Niech żyje Papież”. Radość była wielka, gdy Papież pomachał w naszą stronę.
Po tych dniach, w których towarzyszyło nam tyle emocji, przyszedł czas na wypoczynek. Statkiem udaliśmy się na wyspę Capri. Wspaniałe widoki, woda, przestrzeń, a później kąpiel w Morzu Tyreńskim. Na szlaku naszej pielgrzymki znalazły się też: Monte Cassino, San Marino, Wenecja, Loretto, Rimini, Terni, Florencja.
Z pewnością długo będziemy sobie przypominać te niezwykłe chwile, które nas zjednoczyły, ubogaciły i pozwoliły uświadomić sobie, jak wielkie i piękne rzeczy może tworzyć człowiek, który jest blisko Boga. Na stronie internetowej www.mikolaj.hrubieszow.info zamieszczone są zdjęcia z naszej pielgrzymki.

2005-12-31 00:00

Pojechała pożegnać się z Matką Bożą... wróciła uzdrowiona

Matka Boża

świadectwo

Magdalena Pijewska/Niedziela

Sierpień 1951 roku na Podlasiu był szczególnie upalny. Kobieta pracująca w polu co i raz prostowała grzbiet i ocierała pot z czoła. A tu jeszcze tyle do zrobienia! Jak tu ze wszystkim zdążyć? W domu troje małych dzieci, czekają na matkę, na obiad! Nagle chwyciła ją niemożliwa słabość, przed oczami zrobiło się ciemno. Upadła zemdlona. Obudziła się w szpitalu w Białymstoku. Lekarz miał posępną minę. „Gruźlica. Płuca jak sito. Kobieto! Dlaczegoś się wcześniej nie leczyła?! Tu już nie ma ratunku!” Młoda matka pogodzona z diagnozą poprosiła męża i swoją mamę, aby zawieźli ją na Jasną Górę. Jeśli taka wola Boża, trzeba się pożegnać z Jasnogórską Panią.

To była środa, 15 sierpnia 1951 roku. Wielka uroczystość – Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny. Tam, dziękując za wszystkie łaski, żegnając się z Matką Bożą i własnym życiem, kobieta, nie prosząc o nic, otrzymała uzdrowienie. Do domu wróciła jak nowo narodzona. Gdy zgłosiła się do kliniki, lekarze oniemieli. „Kto cię leczył, gdzie ty byłaś?” „Na Jasnej Górze, u Matki Bożej”. Lekarze do karty leczenia wpisali: „Pacjentka ozdrowiała w niewytłumaczalny sposób”.

Bp Andrzej Przybylski: my zrodziliśmy się z Boga, który jest Miłością

2024-05-03 19:56

rozważania

bp Andrzej Przybylski

Każda niedziela, każda niedzielna Eucharystia niesie ze sobą przygotowany przez Kościół do rozważań fragment Pisma Świętego – odpowiednio dobrane czytania ze Starego i Nowego Testamentu. Teksty czytań na kolejne niedziele w rozmowie z Aleksandrą Mieczyńską rozważa bp Andrzej Przybylski.

Smagła Góralko z Rusinowej Polany, módl się za nami...

2024-05-05 20:50

Rozważania majowe

Wołam Twoje Imię, Matko…

Po kilku dniach wędrówki powracamy na gościnną ziemię krakowską. Z dzisiejszego „przystanku” ucieszą się miłośnicy gór, zwłaszcza Tatr.