Efektem wspólnych działań są dwa spoty: „Szpital” i „Kamienica”, w których wystąpili aktorzy młodego pokolenia wraz z nestorami sceny filmowej i teatralnej. Są to m.in. Anna Milewska, Anna Karczmarczyk, Stanisław Brudny, Krzysztof Kwiatkowski. Nad realizacją filmów czuwali: Magda Wieczorkowska-Klecel (scenariusz i reżyseria) oraz Jan Klecel (scenariusz).
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Mamy nadzieję, że przygotowane spoty zachęcą do okazywania szacunku wobec Powstańców Warszawskich oraz do pielęgnowania pamięci o Powstaniu Warszawskim – powiedział Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.
Reklama
Muzeum Powstania Warszawskiego zawsze zależało na tym, żeby pamięć o Powstaniu Warszawskim była czymś, co łączy Polaków, kolejne pokolenia i mieszkańców Warszawy. Jednym ze sposobów okazywania tej pamięci jest odwoływanie się do symboli, za które walczyli Powstańcy i za które ginęli w Powstaniu Warszawskim.
Dzisiejsza dyskusja, która toczy się w Polsce na temat tego, jak należy używać znaku Polski Walczącej, pokazuje, że pamięć o Powstaniu Warszawskim jest ważna także dla młodego pokolenia. Nowoczesny patriotyzm w sposób mądry umie się posługiwać językiem kultury masowej, która trafia do młodych. Dlatego też poprzez wspólne śpiewanie piosenek powstańczych, koncerty, czy gry miejskie, staramy się zachęcać Polaków, również tych z młodszych pokoleń, do wyrażania swojej pamięci o Powstaniu Warszawskim – tłumaczył dyrektor Jan Ołdakowski.