Reklama

Wiadomości

Opona w prezydenckiej limuzynie mogła pęknąć ze starości

Według TVP zimowe ogumienie w limuzynie prezydenckiej zostało wyprodukowane w 2010 roku. Okazuje się, że opony nie były wymieniane od nowości, co przy tak intensywnej eksploatacji mogło być przyczyną niebezpiecznego wypadku.

[ TEMATY ]

komentarz

TVP1

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wiadomości TVP 07.03.16 podały, że opony prezydenckiego BMW zostały wyprodukowane w 2010 roku. Mają więc prawie 6 lat. Wystarczy przejrzeć kilka internetowych serwisów oponiarskich, aby się przekonać, że guma traci swoje pierwotne właściwości już po 5 latach - bez znaczenia, czy była ona użytkowana, czy leżała w magazynie. Po tym okresie radykalnie wzrasta prawdopodobieństwo awarii. Dlatego gwarancja firmy Michelin na opony w limuzynach kończy się w przyszłym roku.

Wybuch opony mógł być spowodowany jej wiekiem. Rządowa limuzyna jest bowiem dwa razy cięższa i porusza się z większymi prędkościami niż samochody cywilne. Dlatego też okres eksploatacji opon należało skrócić przynajmniej o połowę. Wymiana ogumienia na nowe powinna być regułą stosowaną co 2-3 lata. Natomiast jesteśmy świadkami skandalicznego wydarzenia, które było niebezpieczne dla Prezydenta Andrzeja Dudy, a co za tym idzie dla państwa.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Nie wiem, kto tworzył procedury w Biurze Ochrony Rządu, ale wiem, że są one archaiczne. Wydaje się bajońskie sumy na pancerne limuzyny po 2 mln złotych, a później skąpi się na nowe opony. Dodam jeszcze, że wymiana starych opon najprawdopodobniej odbyła się za czasów poprzedniego rządu i poprzedniego szefostwa BOR. Opony powinno wymieniać się na przełomie października i listopada, a PiS rządzi od 16 listopada.

Reklama

Kilka godzin po wypadku rzecznik prezydenta Marek Magierowski mówił, że opony były nowe i na gwarancji. Oznaczać to może, że dyrektora biura prasowego celowo wprowadzono w błąd, albo BOR kupił "nowe", nieużywane opony, które przez 5 lat leżały w jakimś magazynie. Jeśli byłaby to prawda, to cała sprawa jest jednym wielkim skandalem i powinny zostać wyciągnięte konsekwencje.

Eksploatacja limuzyn rządowych nie jest standartowa i nie powinno się w niej stosować pospolitych standardów, ale wprowadzać o wiele wyższe normy jakości. Nie wiem, czy opona pękła sama z siebie, czy została przedziurawiona przez jakiś ostry element na autostradzie A4. Wiem jednak, że sprawna opona Michelin PAX nie powinna eksplodować nawet po przedziurawianiu. Wydaje się, że jej nietypowe zachowanie można więc zrzucić na karb podeszłego wieku.

2016-03-08 13:42

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Wartość życia

Początkiem marca na przemyskim Rynku pojawiła się wystawa zdjęć przedstawiających brutalną prawdę o aborcji. Część mieszkańców postanowiła zasłonić drastyczne obrazy zabitych dzieci, naklejając na tablice kolorowe karteczki.

CZYTAJ DALEJ

150 minut do potęgi

2024-05-11 09:02

[ TEMATY ]

Samuel Pereira

Materiały własne autora

Samuel Pereira

Samuel Pereira

Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko projekt infrastrukturalny, lecz także manifestacja polskiej determinacji i ambicji. W kraju, gdzie przez lata samo mówienie o potrzebie rozwoju i byciu na równi z zachodem było kwestionowane. Gaszenie polskich ambicji pustymi hasłami o „megalomanii”, „mocarstwowości” i „machaniu szabelką” to zmora ostatnich 35 lat. Dziś sama idea CPK stanowi punkt zwrotny, jako symbol odrzucenia kompleksów na rzecz przyszłościowych inwestycji.

Zacznijmy od faktu, że projekt CPK to nie tylko lotnisko, ale cała, rozległa sieć kolei, którą może zobrazować jedna liczba: 2,5 godziny, czyli 150 minut. Tyle zajmowałby dojazd do Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) i Warszawy z każdej aglomeracji w Polsce.

CZYTAJ DALEJ

Czerwińska Pani, módl się za nami...

2024-05-11 20:50

[ TEMATY ]

Rozważania majowe

Wołam Twoje Imię, Matko…

Karol Porwich/Niedziela

Wołajmy do Matki Bożej Czerwińskiej słowami modlitwy: Maryjo, Pani Czerwińska, otaczaj miłością wszystkie rodziny i bądź obecna w każdym polskim domu.

Rozważanie 12

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję